Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Sunday, October 9, 2011

Kesilapan Saya.... :(


Saya selalu berfikir, bahawa saya seorang yg sentiasa tenang dan rasional apabila berhadapan dengan permasalahan2 dan kecemasan2 secara tiba2.. Tapi, insiden ini menyedarkan bahawa kerdilnya saya berbanding permasalahan dan kecemasan yg wujud dlm dunia nie...

Why saya kuarkan topik nie??

Mak mentua saya, terbaring jer di tilam, dari pagi hingga ke tengah hari.. Saya assume, she needs rest, after keluar hospital 3 hari lepas.. Dan saya assume, mak cuma nak berehat, sebab semalam dh keluar jalan2 dgn ayah...

saya juga assume, mak dh makan pagi td, which saya mmg bgn lewat.. So, saya assume semuanya baik2 saja.. Nak plk Cik Abg pn cm ok jer.. (biasanya dia yg risau lelebih..)

Ayah balik dlm kul 1 lebih, ayah yg sedar, mak dh tak bermaya sgt.. Dh xsedar.. Badan dh sejuk.. Mata kuyu, dh xle bergerak dan bercakap..

Terus kol ambulan...

Saya?? Ntah.. Blank.. ~~~~~

Ambulan smpai, check tekanan darah + paras gula.. Darah & nadi ok. Gula=2.5!!

Saya?? Baru tepok dahi sendiri.. Naper lembab sgt?? Naper xbleh pk, mak mgkin hipo?? Mmg lembab btol la.....

Saya tau segalanya tentang tanda2, simptom2,rawatan2 utk hipoglisemia tu... tp saya xbuat aper2 pn... Aparaaaaa.....

Mak selamat gie hospital.. Again.. Cik abg dan Ayah ikut sekali. Saya dok umah. Muhasabah diri semula, apa yg menyebabkan saya langsung xboleh bertindak lebih cerdik waktu tu...

Apa akn jd kalo keadaan tu lebih teruk dr tu?? Apa yg terjadi kalo perkara2 lain berlaku dan saya masih kekal blank???

Kebodohan dan kelembapan saya mengundang masalah besar.. adakah ini adalah salah satu petanda bahawa ilmu pengetahuan saya ini tidak berkat?? Sehingga ia langsung tak dapat digunakan semasa ia diperlukan???

Sudahla.. Saya pening dengan kelembapan ini..

tata

No comments:

Post a Comment

Tak perlu Disangkal lagi..

Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}