Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Thursday, August 30, 2012

A TRUE STORY...



(Must Read.. It Will Pull The Strings of Your Heart ♥)

This is a story of a couple from Phillippines, There was a girl named Julie who used to fear falling in love because she has seen her mother's suffering, this girl has lost her father when she was 13 and her mother was left all alone with his memories & Stolen Moments !! Her father used to smoke a lot and because of smoking he suffered from cancer and died !

It's true no one knows destiny, this girl Julie who used to fear love and hate smokers has fallen in love with one of his class mate named McCoy who was a chain smoker. she used to tell his fathers story to him every-time they met expecting him to quit Smoking. she realized that he has started avoiding her as his friends used to tease him whenever he used to smoke with them. Julie wanted to see him happy so she stopped objecting him :'( and just after 3 months of her relationship she realized that he is suffering from a lung disease called emphysema caused due to smoking.

McCoy has fallen seriously ill and his treatment started, it continued for 2 years many times his health became so worst that doctors also thought he will die !! But it was Julie's love who kept him alive and recover, all these 2 years she spent all her time with him in the hospital.. she stopped going to college.. fought with parents.. invested all her pocket money.. and thus she defined love ..♥

The Boy Recovered And Has Quit Smoking !! He Has married Julie And now they both are living together !! He always feels guilty for not listening to Julie earlier, he now gives one message to everyone "Do 100 things that friends asks you to do, but please don't do at-least that one thing that your love don't want you to do ..♥"

"Friends, i will not say Smoking is dangerous for health because that is already written on the box of smoke but i will like to tell you.. that you started smoking for yourself now quit it for someone who loves you !!

next time when your Love or your parents ask you not to smoke recall this True Love Story and answer yourself that do you want them to suffer for a mistake that you are doing today"

Wednesday, August 29, 2012

Handling Adversity, Are you a carrot, an egg or a coffee bean?



Handling Adversity, Are you a carrot, an egg or a coffee bean?

A young woman went to her mother and told her about her life and how things were so hard for her. She did not know how she was going to make it and wanted to give up. She was tired of fighting and struggling. It seemed as one problem was solved a new one arose.

Her mother took her to the kitchen. She filled three pots with water. In the first, she placed carrots. In the second, she placed eggs and the last one, she placed ground coffee beans. She let them sit and boil without saying a word. In about twenty minutes she turned off the burners. She fished the carrots out and placed them in a bowl. She pulled the eggs out and placed them in a bowl. Then she ladled the coffee out and placed it in a bowl.

Turning to her daughter, she asked, “Tell me what you see?”

“Carrots, eggs, and coffee,” she replied. She brought her closer and asked her to feel the carrots. She did and noted they got soft. She then asked her to take an egg and break it. After pulling off the shell, she observed the hard-boiled egg. Finally, she asked her to sip the coffee. The daughter smiled, as she tasted its rich aroma. The daughter then asked, “What’s the point, mom?”

Her mother explained that each of these objects had faced the same adversity–the boiling water–but each reacted differently. The carrot went in strong, hard, and unrelenting. However, after being subjected to the boiling water, it softened and became weak. The egg had been fragile. Its thin outer shell had protected its liquid interior. But, after sitting through the boiling water, its insides became hardened. The ground coffee beans were unique, however. After they were in the boiling water they had changed the water.

“Which one are you?” she asked her daughter. “When adversity knocks on your door, how do you respond? Are you a carrot, an egg, or a coffee bean?”

Think of this: Which am I?

Am I the carrot that seems strong, but with pain and adversity, do I wilt and become soft and lose my strength?

Am I the egg that starts with a malleable heart, but changes with the heat? Did I have a fluid spirit, but after a death, a breakup, a financial hardship or some other trial, have I become hardened and stiff? Does my shell look the same, but on the inside am I bitter and tough with a stiff spirit and a hardened heart?

Or am I like a coffee bean? The bean actually changes the hot water, the very circumstance that brings the pain. When the water gets hot, it releases the fragrance and flavor. If you are like the bean, when things are at their worst, you get better and change the situation around you. When the hours are the darkest and trials are their greatest, do you elevate to another level?

How do you handle adversity? Are you a carrot, an egg or a coffee bean?

~ Author Unknown

Tuesday, August 28, 2012

Mungkin Ada hikmahnya..



Walau 5 telah dipendekkan menjadi 3..
Walau lama telah sekejap..

Walau kejap telah renggang..
Walau tepi kian ke belakang..

Walau ramping kembang semangkuk..
Walau lampai ketot semetot..

Walau Kinabalu Bukit Segumpal..
Walau jati lalu semalu..

Kejadian ada hikmahnya..
Takdir ada alasannya..

Rancangan ada tujuannya..
Ujian ada ganjarannya...


~~Menyusuri sungai yg mengalir itu lebih mudah dan menjimatkan tenaga.. Malah, kemungkinan berjumpa tamadun yg lebih besar adalah lebih cerah.. Oleh itu, kurangkan menongkah arus, demi pengukuhan diri yg lebih jitu..~~

^^Untuk Saya Yg Sering Lupa^^

tata

Monday, August 27, 2012

Masa Saya bersama Si Dia..


Entry nie sekadar renungan buat diri Saya, juga diri Si Dia, betapa masa yg kami punyai di bumi Allah ini, amatlah sekelumit jumlahnya..
The story goes...

Bermula dengan Penghulu Segala Hari, Hari Jumaat...

530 am : Saya bangun. Iron baju. Mandi.
600 am : (Nie paling awal..huhu) Saya setel mandi. Solat. Bersiap. Baru kejut Si Dia. (Terpulangla, nk bangun terus atau nak sambung tido lg..)

630-650 am : Masa nie sesuai untuk bertolak ke sekolah. Jalan keluar lengang, jalan depan sekolah jem.
650-715 am : Masa nie, jalan keluar jem, jalan depan sekolah lengang. So, mana2 masa yg saya pilih untuk keluar rumah, hasilnya, hampir sama jer.. Saya akan tiba di sekolah sekitar jam 710-730am..

730 - 105 pm : Sesi persekolahan Saya.
630-1200pm : Si Dia dok umah sorang2, golek2, surfing, apa2 jela.. Tp yg bagus, kadang2 Si Dia basuh dan jemur baju.. heheheee.. Seminggu sekali?? eh eh.. 2x?? eh eh.. 2minggu sekali?? ooo

1230 - 105 pm : Masa Si Dia bergerak dr rumah ke sekolah, kalau takder aktiviti koko.. Kalau tak, Si Dia memang kena kuar awal pg, balik umah mandi then gie sekolah semula.. Sian Si Dia penat.. Naik motor je pulak tu.. Ermmm...

105-650pm : Masa persekolahan Si Dia..
105 - 130 pm: Masa Saya setelkan keje2 sekolah sebelum balik umah.. Tp selalunya Saya terlajak sampai kul2, atau 3... Sayang sekolah?? Takkot.. Cuma tak pandai manage masa je kot.. :P

200-400 pm (atau lebih): Waktu nie Saya selalunya gie Econsave, atau Tesco, atau Giant, (ikut mood nk gie mana 1) utk membeli barangan keperluan harian, mingguan dan bulanan. Tapi, kalo Saya balik umah, selalunya masa nie Saya gunakan untuk Facebooking, blogging, surfing, dan ZZzzzzz.. I like.. huhu

500-700 pm : Nie masa Saya memasak... Atau mengemas.. Atau sambung tengok TV.. Atau aktiviti yang sama mcm kt atas..hehehe

715 pm : Si Dia dh sampai umah!!

Maghrib, Isya'..... Dinner....

Bertolak balik kampung..

Cheras-Bentong-Chenor-Cheras(Ahad malam la..)

Isnin - Khamis


530 am : Saya bangun. Iron baju. Mandi.
600 am : (Nie paling awal..huhu) Saya setel mandi. Solat. Bersiap. Baru kejut Si Dia. (Terpulangla, nk bangun terus atau nak sambung tido lg..)

630-650 am : Masa nie sesuai untuk bertolak ke sekolah. Jalan keluar lengang, jalan depan sekolah jem.
650-715 am : Masa nie, jalan keluar jem, jalan depan sekolah lengang. So, mana2 masa yg saya pilih untuk keluar rumah, hasilnya, hampir sama jer.. Saya akan tiba di sekolah sekitar jam 710-730am..

730 - 105 pm : Sesi persekolahan Saya.
630-1200pm : Si Dia dok umah sorang2, golek2, surfing, apa2 jela.. Tp yg bagus, kadang2 Si Dia basuh dan jemur baju.. heheheee.. Seminggu sekali?? eh eh.. 2x?? eh eh.. 2minggu sekali?? ooo

1230 - 105 pm : Masa Si Dia bergerak dr rumah ke sekolah, kalau takder aktiviti koko.. Kalau tak, Si Dia memang kena kuar awal pg, balik umah mandi then gie sekolah semula.. Sian Si Dia penat.. Naik motor je pulak tu.. Ermmm...

105-650pm : Masa persekolahan Si Dia..
105 - 130 pm: Masa Saya setelkan keje2 sekolah sebelum balik umah.. Tp selalunya Saya terlajak sampai kul2, atau 3... Sayang sekolah?? Takkot.. Cuma tak pandai manage masa je kot.. :P

200-400 pm (atau lebih): Waktu nie Saya selalunya gie Econsave, atau Tesco, atau Giant, (ikut mood nk gie mana 1) utk membeli barangan keperluan harian, mingguan dan bulanan. Tapi, kalo Saya balik umah, selalunya masa nie Saya gunakan untuk Facebooking, blogging, surfing, dan ZZzzzzz.. I like.. huhu

500-700 pm : Nie masa Saya memasak... Atau mengemas.. Atau sambung tengok TV.. Atau aktiviti yang sama mcm kt atas..hehehe

715 pm : Si Dia dh sampai umah!!

Sama je mcm ari Jumaat..
Bezanya,

Maghrib.. Isya'... Dinner.. tengok tv..

1100-1200am : Time Saya masuk tidur..

100-200am : Time Si Dia masuk tidur..

Dan list ini akan terus bersambung dan bersinambung dan teruSSssssssss.....

Soalannya ialah...

BERAPA JAM KAH, MASA SAYA BERSAMA-SAMA DENGAN SI DIA DALAM KEADAAN JAGA DAN WARAS, DALAM KIRAAN SELAMA SEMINGGU??

Hohohohoooo...
Sila bagi komen...

tata

Sensitif!!


Saya memang sangat sensitif, bila ada perkara sensitif datang melanda jiwa tulus Saya nie.. (tulus bangeett)
Apa tidaknya, masalah yang dialami Akak nie, samanya lebih 220% dengan Saya.. Bezanya, pelakon watak jer pun..

Alahai..... Memula tulis dh nak hangat2 kan.. Mestila.. hati tgh panas. Otak pun cair jela.. Dah xle nk pk logik dh.. memang main emosi jer nie..hahahaaa

Citernya gini.. Akak nie dah kawen 7tahun lebih.. Masih TTC mcm Saya jgk..
Macam saya jgk, kami nie dok rajinla gi sana, gi sini, berurutla, makan hormon, jamu, haaaa, sebut je apa saja. Seme kami dh try! Tapi, masih xde rezeki.. Bukan masanya lg.. kn..

Tapi, kami memang redha.. Dan masih berusaha.. Dalam kes Akak nie, dia memang dh gie buat treatment kesuburan, tp treatment tu menyebabkan dia punya period jd makin irregular. makin bengong la senang cakap.. Tambah lg, laki yg tak paham, (atau saje buat2 tak paham), taknak beri kerjasama, tak sporting langsung, tambah lak egomacamdiayangpalingbagusdansihatkatdunianie.. tambah lg perisa, ipar-duai yg lg lambat kawen seme dh beranak-pinak macam kilang proses biskut jacob tu.. tak benti2.. Paham tak perasaan dia?? Paham tak??

Kemuncaknya, pg td.. Dia dpt sms, adik ipar yg br kawen br nie, dh pregnant.. Haa..Mana xberderai air mata tu.. Tengok Akak tu gitu, Saya pn sebak gak, nasib sama, hanya kami yg paham... Yela, org lain mungkin sama2 simpati.. Tapi rasa yg dalam tu, hanya yg penah rasa jer akan rasa...

Masalah Akak tu, memang husband dia langsung taknak buat treatment. Even buat sperm test pn taknak. Mulut Saya senang cakap jer, "Memang dia yg bermasalah!!" Pompuan nie, kalo xsubur mcm mana pun, selagi takder masalah fizikal cm fallopio tersumbat or uterus rosak binasa, mesti dpt mengandung punya.. Buktinya, naper org yg period hanya setahun sekali pn boleh dpt anak? Kenapa kami yg period 2bulan sekali takle dpt anak lak?? Haaaa...Cer pk logik sket.. Nie ayat tepi jalan..Kalo nk medical explaination, sila guna pakar sakit puan ek..

Dah tu, Kalo 30% kemandulan di pihak bini, 30% lagi di pihak laki.. ada paham?? 40% lg, tu keje Allah SWT.. Dh ketentuan, ujian namanya..

jadi, bg mana2 lelaki yg membaca nie, TOLONGLA MEMAHAMI ISTERI anda.. Yg mudah beranak tu, hargaila susah payah bini tu.. Yg susah nk beranak nie, sama2la berjuang dan berusaha.. Jgnla biarkan isteri kesayangan tu berjuang sendiri, gie klinik sendiri, makan ubat tiap ari, kena suntik, kena cucuk, kena picit dan sebagainya.. Kami bukan rela sangat tubuh diperlakukan mcm buat eksperimen, tp demi nak mendapatkan zuriat, nie usaha dr pihak kami..

So, dari pihak suami, bagaimana??? Ingatla, bg yg susah nk mengandung nie, segalanya mesti dicuba, janganla lelaki pentingkan diri sendiri sangat.. Letih sikit, terbongkang. Penat skit, tertelangkup. Emosi dan perasaan pompuan nie tolongla jaga jugak.. kalo kami nie hepi dan bahagia, hormon kami pun hepi jugak.. tu kn satu cara nak dapat anak........

Akhir kata yg panjang dalam entry luahan rasa nie, kalo Akak baca nie, sabarlah kak.. kita sama, cuma mungkin husband saya lebih sikit lelakinya dr husband akak..huhuhu
Bak kata Saya td, kalo dia buat lg perangai budak 5tahun dia tu, Saya sudi dermakan petrol ngan diesel barang seliter dua, KITA BAKOOR JE DIA!!!

tata

Saturday, August 25, 2012

Spintas Lalu Hari Itu..


Adakala masa, muncungku sedepa begitu..


Namun ketahuilah, dan fahamilah,
Bahawa sayangku jauh lebih panjang dan lebih jauh dari itu...



Thursday, August 23, 2012

Hati Yang Terluka Ini..


Adakalanya, hati kita akan terluka begini....


Sudah nazak terluka bertampal berjahit...

Letihnya cuba membaiki hati sendiri...

Tetapi, memang benar.. Hati yang terluka itu akan kembali sembuh seiring dengan masa....

 


 Walau seremuk mana pun hati kita dilukai, bentuklah semula ia dan serahkannya kepada Ilahi..


Sesungguhnya, itulah yang akan dilakukan, pada hati ini...

tata

Tuesday, August 21, 2012

Erti Janji..


Janji jangan diucap..
Jika tidak dapat ditunai..

Janji jangan dinyata..
Andai sukar dikota..

Janji itu memang manis, 
Manis lagi realitinya..

Janji itu pahit,
Bila dilupakan dan dingkari..

Wahai janji, Setialah!

Wahai janji, Hormatilah!

Wahai janji, Tepatilah!!

Monday, August 20, 2012

Hari Raya Saya .. (3)



Selesai di rumah Tok Imam, terus ke rumah kontraktor pula. Rumahnya besar.. 2buah rumah yg dijadikan satu.. Mata teruja dijamu perhiasan yg cantik.. makanannya juga best.. tapi perut Saya sudah berbunyi lg.. Bukan mahu diisi, tetapi mahu dibersihkan! Sangat memalukan pengalaman kali ini..

Tak sempat untuk ke rumah ketiga, Saya minta izin untuk kembali ke rumah. Ayah dan Encik Suami meneruskan perjalanan.. Kami di rumah berehat2, sebelum agenda hari raya diteruskan..

Hampir jam 12, kami keluar rumah untuk menuju ke tanah Perkuburan Lebu, untuk menziarahi perkuburan Mak mentua.. Ramai di sana, menziarahi perkuburan saudara masing2.. Kaklong telah menyediakan 3jambak besar bunga, untuk ditaburkan di perkuburan.. Tahlil dipimpin Ayah, disedekahkan khas buat Mak..

Seusai di sana, singgah di rumah Makngah sebentar sebelum kembali semula ke rumah..

Petangnya, kami bergerak ke Selayang, menziarahi kawan Kaklong.. Selepas tu, ke rumah Busu, adik mak di Jalan Klang Lama.. Lewat juga kami pulang ke rumah malam itu.. Hampir jam12 tengah malam baru tiba.. Saya macam biasa. Terus masuk bilik dan lelap.. Encik Suami lagi hebat. terus lelap di ruang tamu bersama2 anak2 sedaranya..

Raya kedua?? Kami stay kt umah jer.. hahahaaaa

Raya ketiga?? Belum tiba lg..

tata

Hari Raya Saya.. (2)


Tiba di bentong, Kaklong sekeluarga dah lama tiba dari Taiping. Kami yg lebih hampir, tiba lebih lewat??hehehee.. takper, kami bawa lemang, kari daging dan daging deng-deng bersama.. Untuk dimakan di pagi raya..

Borak2 jap, Saya lelap lebih awal. Letih siang tadi masih bersisa.. yang lain, saya pun taktau.. Yang pentingnya, pagi Raya, Saya yg pertama mandi!! Yang lain?? masih lelap.. hehe

Sendiri diri leceh bersiap sendiri (masih belum ada anak. kalo tak, taktaula lambat cmner untuk bersiap!!). Ambil masa lama nak bersiap. Sudahnya, dah jam 830pg, masa untuk solat Aidilfitri.. Sebulan saya berpuasa (Ya! Saya maksudkan 29 hari berpuasa penuh!) Kami pergi tanpa mengisi perut terlebih dahulu.. Hoo..Sangat tidak bagus untuk diri.. Perut berkeroncong di masjid, abaikan sahaja.. Ini masa yang jarang ada, hanya tiba setahun sekali, ntah masih sempat atau tidak untuk tahun hadapan.. Ambil masa untuk menghayatinya kan..

Selesai solat sunat dan tahlil di masjid, Saya keluar ke tepi jalan, untuk menunggu kelibat suami untuk berjalan bersama ke rumah. Perut berkeroncong perlukan isi.. Tetapi melihatkan Encik Suami memilih untuk menemani Ayah mentua menaiki kereta, Saya bergegas pergi kerana mengetahui mereka pasti akan lebih lewat berbanding saya yang berjalan kaki ini.. Segera berjalan dengan perut kosong dan hati sebal, sampai di rumah terus membelah lemang dan mengisi kari daging ke dalam mangkuk untuk dinikmati. Apakan daya, belum selesai, sudah dipanggil untuk mengikuti rutin hari raya ke rumah tok imam, tok bilal, tok siak dan sebagainya.. Sempat Saya mencapai sepotong lemang dicicah kari untuk mengalas perut yg berkeroncong merdu nie..

Di rumah Tok Imam, menunya nasi dagang dan lemang.. Perut masih berkeroncong, nasi dagang jd pilihan tetapi kerana nasinya kurang enak, selera terbantut pula.. Tekak nie dh jd pemilih sgt.. Tak bagus!!

~~2b sambung2~~

tata

Hari Raya Saya. (1)


Salam Aidilfitri semua!! hampir sebulan Saya menyepi dr ruang blog nie, terasa kekok mula menaip semula.. Takper.. Citer hari raya punya pasal, Saya kuatkan tekad! hehehe

Raya tahun nie, giliran beraya di kampung Saya, Chenor Darul Makmur.. Tapi, oleh kerana kehilangan mak mentua pada bulan 6 yang lepas, kami berpakat untuk sama2 berAidilfitri di Bentong, bagi menemani Ayah yang pastinya akan keseorangan nanti.. Seperti hari2 Isnin-Jumaatnya.. (Ujung minggu kami balik tanpa pernah miss lg!!)

Anak2 sedara ada bertanya, mengapa tiada giliran seperti tahun2 lepas. Eh, bebudak nie.. Kecik2 pun banyak soal tau.. Makngah pun dh plan nk raya kt kampung, baju dh sedondon pun, baju plain manik2 lg.. Tapi, tak semua perancangan kita akan menjadi.. Yang baik itu hanya milik Allah.. Takper bebudak.. Tahun depan belum lg, tahun lg satu la kita raya sesama ek.. Bukan apa.. Dorg memang beraya tiap2 raya pertama kat kampung Saya, petang raya pertama tu baru balik ke rumah Kakak ipar di Kuala Terengganu.. Wasiat dan pesanan arwah Abah untuk Abang Saya...

Tapi, tiap2 tahun, memang Saya akan balik umah mak dulu pada hari akhir puasa.. Nak membantu mak melakukan rutin menyambut raya, membakar lemang! Kalau dulu masa sekolah, Saya ditugaskan untuk mengemas ruang tamu dan bilik2, sekarang Saya dh naik pangkat, jadi tukang isi pulut dan santan dalam lemang.. tahun lepas tambah duty, jadi pembakar lak!! Rumah Mak ada bibik sambilan datang bersih dan kemaskan.. baju2 pun ada jiran datang tolong ironkan.. Semua ada upahnya, tapi berbaloila sebab kita membantu jiran2 jugakkan..

Al-kisah lemang itu, tahun nie buluhnya kecik sangat.. Dahla Mak dh menderita mengisi daun pisang ke dalam buluh, Saya, Mak dan Kakak Ipar pun sama2 menderita nak mengisi pulut bersantan pulak.. Bende tak berapa nak susah jd leceh sangat.. phew.. Tapi, walaupun lebih lama dari biasa, kami tetap maintain siapkan segalanya bersama2..hehehe

Dah tu, gie la anta lemang ke tempat pembakaran yang dh dimulakan pembakarannya oleh encik suamiku sayang.. Kayu dh berbara, sesuai sangatla untuk buluh lemang kami yang comel2 nie.. Susun2 lemang, api lak marak surut, marak surut, panas, asap, segala.. Dugaan betol.. Pipi tembam Saya dh merah menyala! tekak kering toksah cakap.. terbayang2 kt mata air sirap berais yang biasa diminum semasa berbuka..hehehe

Dipendekkan cerita yang hangat panas kering nie, lemang2 yg dh diyakini(bukan kompem) dah masak, diangkat cepat2 supaya cepat kosong batas2 lemang tu..hehehee.. Tinggal lg 5batang lemang di medan bakar tu, Saya pun dengan ayu dan hotnya, meminta kebenaran dari suami tercinta untuk naik ke rumah dan mandi untuk menyejukkan badan. Dengan izin, Saya naik ke rumah, pasang kipas dalam bilik dan lelap!! hahaha

Saya bangun semula selepas itu, mandi-manda tak ingat dunia sebab badan masih panas, dan kembali ke dalam bilik semula, dan sambung tido sehingga hampir waktu berbuka!! Heyy..Bini saperla ni..

Berbuka dengan lemang+kari daging Mak.. Memang mabeles.. takyah lauk lain dh!! Tapi sbb ada ikan stim, Saya hentam gak makan ngan lemang! huhu

Jam 945malam, kami kembali ke Bentong... Jalan jem takyah citer.. Dari Chenor ke exit Bentong memang clear. Masuk je jalan yg satu menghala ke Raub tu, memang tak cukup napas. Nasib baik Cik Abg anak jati Bentong. Tau jalan yg lebih mudah dan kurang keretanya. Tibalah kami di Bentong dengan selamat, dan yang pentingnya, JEM FREE!! hehehe

~~2b sambung2~~

tata

Tuesday, August 7, 2012

Berbuka puasa..


    Memang best berbuka puasa bersama-sama keluarga.. Berkumpul reramai.. Riuh rendah suara kanak-kanak.. Lauk-pauk terhidang rezeki Ramadhan, air tangan mak pulak tu.. Perghh.. Hilang lari abes diet makan nasi sikit Saya bila tiba hujung minggu..hihihihii

   Tapi, bila kurang jer ahli keluarga, someone special lak tu, mmgla rasa cacat sket acara tahunan nie.. Nak plk, bila kehilangan itu adalah sebagai seolah-olah satu kemestian..kuikuikuikui..

  Kehilanggan hakiki, memangla xdapat nak dihalang.. Dah takdir, kami bersama cuma 17tahun umur Saya jer.. Itulah takat rezeki bersamanya.. Bagi yang mempunyai masa yang lebih lama dari tu, bersyukurlah.. Jangan jadikan kenangan indah sebagai sesuatu yang perlu dikenangg setiap masa tapi jadikan segala kenangan itu sebagai ingatan terindah kita bersama.. Tak salah ingat, tapi yang hidup jangan dilupa..

   Taip pasal aper nie?? Isk melalut..

Nak citer pasal iftar ngan famili jer pun.. Adoidoidodoii...

   Moral of the story, famili tetap famili, sama ada famili kandung, mahupun famili mentua..

tata

Saya Tak Ada... Takpe lah..

Tajuk macam menonggeng semacam jer..hehehe
Tapi, kalo baca bebetol, macam pasrah pun ada.. macam2.. Gaya penulisan nie, kadang2 ikut mood jugak.. Maklumla, bila menulis jd hobi kadang2 nie, gitu ler jadinya...


 Samsung Galaxy S3... Wah wah wah.. Teknologi yang dicipta untuk manusia!! Kata tagline dia la kan... Dlm iklan pun sebut2 jgk bende tu... Tgk Cik nipis berkilat nie, macam aku tgk budak kurus kerempeng.. Cantik, gojes, mabeles, tp ada kekurangan.. Tgn Saya yg kasar nie, tak sesuai nk pegang.. Tak muat ya pun, tak selesa ye pun, tak menangkap kat jiwa pun ya...

Walaupun kegojesan Samsung nie mencairkan jiwa, tapi hati tetap kata "TAK!!!!"

Punyalah hebat gajet nie.. Alahai diri.. Mengada2.. Nasib baik Cik Abg dh beli. Bolehla ko pegang2 kan.. Kata jela ko jeles sbb xdapat henpon baru!! hahahaa.. Bykla tak sesuai tak selesa bagai! Hipokrit!!

Bersyukurlah dgn Express Music biru ku ini.. RM700++ woo masa aku beli tu.. Bila aku beli? Hehehe... 4tahun++ lepas.. Kat Kota Kinabalu lg.. Sentimental value org kata..kuikuikui

Nie la kesayangan hamba dari dulu sampai sekarang.. Walaupun skrin jap2 tukar jd gelap, kena off on semula, tapi sayangku masih pada kamu.. cheewah!!

Oooohhhhh.... Ku Ada Kamu
Tak perlu lagi Galaxy
Ku Ada Kamu
Masih utuh disisi

OOO......Boleh bermadah helah lg tu.. huahuahuaaa.. Banyak masa menaip ek?? Isk.. Menu berbuka apa arini?? hehehe

tata

Monday, August 6, 2012

Sunday, August 5, 2012

Semampunya...


    Manisnya buah kesabaran itu, hanya dapat dinikmati bila sabarnya telah matang dan ranum.. Sementara itu, teruslah bersabar dengan kepahitannya, kerana buah yang manis itu amat berbaloi untuk dinanti dan disabarkannya.. :)

   ................

Friday, August 3, 2012

Citer Antu...(Ramadhan xde antu..Alhamdulillah..)


Kawan2.. Saper suka tengok citer antu??Angkat tangan sila....

Saya tak suka..hehe.. Jadi sangat penakut sejak kawen.. Eleleleee...
Dan gambar di bawah nie langsung tak melambangkan saya..

Dah tau takut, buat aper tengok sesorang.. kankankan

tata

Kenapa Ngantok Sangat??


Saya memang tahu, kerja waktu Ramadhan nie lebih berkat.. Tapi, seminggu dua sebelum Ramadhan pun, badan Saya dh start memberontak.. Memberontak camner?

Asik nak tidoooooooooo jer.. Tak boleh duduk, mesti terus mata jd berat.. Walaupun berdiri, tetap menguap.. Tengah dok berbual2 pun boleh jd mamai.. Aduyai...

Saya memang fed up betol bila jd camni.. Byk keje yg terbengkalai.. Macam mana nak siap keje kalau tengah2 dok menulis, tiba2 tersengguk. Tu ok lg, tengah tanda buku, sedar2 Saya dh komen baik punya.. "Ko elok sangat"
Hah..Giler cikgu tulis camtu dlm buku student?? Bala..

Memangla bulan Julai yg lepas sgt letih.. Mula2 dok plan berhari2 nk berhoneymoon untuk anniversary.. (Tp xjadi pun honeymoonnyer..)  Pastu dh bz dgn aktiviti hari karnival sekolah. Selasa-Sabtu, straight 700am-530pm.. Jumaat tu extend sampai 700pm.. Mmg penat tahap gabanla badan nie.. Tu satu hal..

Time2 tu jgk byk masalah menimpa Cik Abg.. Bila dia stress, mahu nya Saya tak tumpang stress tu.. Kata bini mithali tak.. hohoho.. Tp, mmg stress betol... Terasa tegang urat2 badan nie.. Sampai terpaksa mengeluarkan duit untuk gie berurut ngan En Sidi terapi tulang belakang Saya sebab terperasan dah tak boleh berdiri lurus.. (Dulu first time perasan sakit gini la, detect slip disc tu..) So, taknak amik risiko sakit berulang, baik gie cegah dulu kan..

Waktu tu jugak, dok follow treatment utk dapat baby.. Wah wah... Banyak agenda dalam satu masa!! Mana badan tak marah.. Ye tak..

So, rasanya, 1 bulan tak cukup untuk recover semua stress dan ketegangan nie.. Dengan ketibaan Ramadhan + Olimpik la plk.. Masa berehat jd makin terhad.. Malam2 nk tgk games.. Awal pg dh sahur, terus ready utk ke sekolah.. Balik sekolah jela waktu nk baring2 jap... 

Nak rehat2 jer.. Tak larat dah otak ngan badan nie..

Lepas raya, dhnak PMR, nk rehat2 lg... Treatment pn nk kena continue.. Duit nk kena ada.. Hoooo...Tu pn masalah jgk.. hahahahahahaaaa

Mana ada hidup yg xde masalah ye tak...

Semoga masalah2 berbangkit sekarang menjadi pemangkin kepada kebahagiaan masa hadapan yg tidak ternilai harganya...

Sekarang, saboor jela...

tata

Thursday, August 2, 2012

Selagi Daya...


Jom kita tengok, naper kita diwajibkan bersolat 5kali sehari ek...
Jom jom tengok..



  1. Dalam 1 rakaat, kita melakukan gerakan 360 darjah.. Tak paham, tengok gambar kt atas tu.. :)
  2. Klik gambar dan baca sendirik!! Saya dh malas nk taip...waaa...


Walau Saya selalu tidur semasa rehat di waktu kerja bila tiba masa Miss P nk datang menjenguk, Saya akan berusaha untuk tidak lena semasa Ramadhan nie... hohoho.. Ngantukk....


You olls... Saya pakai bj Saiz L ngan XL jer.. hihihiii.. Bertuah kan...
Padahal sbb body bulldozer!!

tata

Untuk Mr Husband..


Jangan tunggal Daku...


Tangkap jangan tak tangkap,
Kalau terlepas takkan jumpa lagi,
Ooo... Jangan lepaskan Daku,
Aku sayang Kamu...

tata

Tak perlu Disangkal lagi..

There was an error in this gadget
Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}