Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Sunday, July 26, 2009

Stor Sukan SMK Lawas

Mggu lepas aku bukak stor sukan. terabur abis tabung bulu tangkis yg cik fadhil susun ari sebelum tu.. aku heranla.. kebetulan aku dok sorg je aritu.. cik fadhil takder.. cgu maradona pun takder... aku pun pusing bangunan stor tu..... apa yg aku jumpa ialah kesan jaring2 besi yg dah ditanggalkan dari tingkap.. kira cam cubaan mencuri la kot... apa la nk jadi.....

bulu2 tangkis yg berselerak.. ntah manusia, ntah binatang, ntah makhluk2 lain yg lakukan perbuatan nie...
tempat yg hanya seluas 5-8cm nie tempat kayu@besi dimasukkan utk 'memancing' botol2 bulu tangkis yg dibeli utk kegunaan pelajar sekolah semasa kelas PJ sepanjang tahun..
kuat2 makhluk2 kat sini...
yg on d way nak jadi cam yg atas tu la...
lg lambang kehebatan dan kekuatan yg disalirkan ke tempat yg salah...


ape2 pun yg terjadi di sekolah, aku tetap raser Lawas nie tempat yg aman dan indah dengan flora fauna yg ala2 kampung aku... jd, dok sini takla raser rindu sgt kat umah kampung...huhuhuuhu.... harap2, aku akan terus mempunyai kekuatan dan motivasi diri yg tinggi utk terus menabur budi, bakti,jasa dan ilmu sehabis baik demi anak2 Malaysia di bumi Hujung Sarawak nie....


oh yer... Cik fadhil gie Kapit la nnt... seminggu jugak kat sana. cik fadhil dh pesan suh aku jaga kunci umah baik2..((pelik gak ek??) hehehehe... sbb aku penah ilangkan kunci umah tu.. tp misplace jer sebenarnya........

jd, aku tinggal sorg je ker??? takla kot... sama ada aku jemput org datang teman aku tido or aku gie tumpang umah saper2 kat lawas nie.. ermmm...belum ada keputusan lg la... takperla. nnt aku pikir...

tata

Sunday, July 19, 2009

PSKPP Bahagian Limbang di Lawas

Sabtu aritu, berlangsung PSKPP Bahagian Limbang di lawas. Aku pun, terlibat main badminton sebagai bidan terjun sbb otai2 semua takde kat tempat kejadian. nape,??aku taktau la...

yg aku tau, aku kalah lwn beregu yg mmg tiap2 thn wakil Limbang ke PSKPP Sarawak. hehehehe..... tp, mcm biasala.. kalau aku yg main, cmna aku nak snap gambar aku sendiri kn... jd, yg ada kat sini, gambar2 cik fadhil jela.. kul9 main badminton, kul10 g main bola sepak lak. 2 2 game menang. mmg hebatla cik abang I nie... heheheh

nie la langkah keselamatan lepas H1N1 merebak kt Lawas... sebelum aku gie Mega Hall, tempat pertandingan yg takla jauh dr umah aku..tp kalau jalan kaki makan masa gak la nak sampai...
dan dan time aku snap, cik fadhil tengah melompat nk buat jumping smash.. tersungkur lawan dia nk amik shuttle tu..huhuhuhu...hebat2..
ape bang?? bgtau lg sekali..

nie lak aksi cik fadhil kt padang bola SMK Lawas. mana 1 cik fadhil ek? yg tgh cekak pinggang tu la...
nie aksi dhnak abis masa. masing2 dh letih...
yeh yeh... Lawas menang 1-0.. tp bukan cik fadhil yg skor. sbb cik fadhil nie last man..
video
nie lak aksi2 kemenangan cik fADHIL men badminton.. tontonla...

keswimpulan hari yg memenatkan nie, kitaorg dapat 3 helai tuala muka yg bersulamkan lambang dan perkataan PSKPP...ok la tu..

tata

Friday, July 17, 2009

H1N1 DI LAWAS!!!!!!!! PLEASE ALERT LA WOIII!!!!

AAIII..... dengan tersebarnya H1N1 kat Lawas nie, bertambah lg la ketakutan aku.. bukan ape, dengan kemampuan dan peralatan perubatan yang tak seberapa kat sini, mmg agak susah kalau ape2 terjadi.. contohnya, hospital Lawas nie ada wad bersalin, unit kecemasan n beberapa katil utk kes2 tertentu jer... doktor nyer? sorg jer... hospital lain yg paling hampir? hospital sipitang, sabah jaraknya lebih kurang 40minit, hospital KK 3jam lebih, hospital limbang sejam 30minit, hospital miri lak lebih 6jam.. dan bg sesiapa yg mengetahui, nak gie limbang kena melalui 2 batang sungai yg memerlukan kita naik feri yg hanya berfungsi waktu siang jer... sebiji kete tambangnya rm10....jd, pilihan mana yg kami di sini ada???
nie la cth kg awat2 yg dah mencatat 1 kes H1N1.. student dr SMK Agama Limbang yg dihantar balik oleh pihak Sekolah or hospital..ntahla yg mana 1 yg betol...
nie pasar besar di lawas yg turut menempatkan pasar daging khinzir... takutla nak dtg sini dh...
nie pemandangan bandar lawas dr udara..takla besar tp cukupla kelengkapan...
ni 1 lg gambar...
alahai...dr 1999 lg H1N1 dah hidup dalam badan binatang haram nie....(rujuk wikipedia).. cuma baru ada manusia yg makan binatang nie yg terkena, yg mengjangkitkan kat org lain lak... Astaghfirullah.... kalau dh haram tu, haramla jugak... mmg tiap hukum dah ada hikmah disebaliknya.....geli betol aku tgk binatang nie..raser cam kena samak lak blog aku nie....eeeeiiiii
niela gambaran rupa virus yg menyerang dunia sekarang nie... tak cukup ngan pemanasan global skg nie, el nino la, banjir besar, ribut taufan, gempa bumi, wabak penyakit pulak dah, macam2 petanda..... sendiri pikirla kan......

tp, kita tgk catatan semua nie, kita buat persilangan, kebanyakan bencana semuanye bermula dr negara yg banyak menyusahkan negara Islam... negara apa? yg kata dirinya polis dunia tu la... kononnya bawak keamanan, tp sebenarnya bawak kehancuran dan kemusnahan.... Astagfirullah... MasyaAllah... semoga kita semua sentiasa dilindungi dan dirahmati... Amin... Insya Allah..

tata..

Thursday, July 16, 2009

H1N1 MELANDA LAWAS!!!!!!!!!

AWASSSS!!!!!!!

H1N1 dah ada kat LAWAS!!!!!!!!

takutnyer......

menurut sumber yang boleh dipercayai, 4 org yang positif berasal dr Kuala Lawas dan kg Awat2. camner dorg boleh terlepas dr kuarantin?xde kesedaran la tu..

semalam sampai result 4org terbabit yg mengatakan dorg positif. tp nyer, dorg dah selamat sampai ke lawas, dan mungkin sedang berkeliaran kat bandar Lawas nie... tengah menyebarkan virus????

TAKUTNYER......

Saturday, July 11, 2009

HAri sUkan SMKLawas 2009

Akhirnya aku mempunyai kesempatan masa untuk meng'publish' tajuk baru dalam ruangan yg tak seberape nie... sukan sek aku nie berlangsung dr 8-10 Julai aritu.. 7 Julai anniversary aku yg kedua.. terpaksa la sambut anni kat atas padang..iskisksisk...

hari sukan nie macam biasala.. macam ragam dan perangai yg boleh ditengok. ada yg saling perli memperli....ada yg sanggup bertengkar sebab nak pertahankan pengalaman sepuluh tahun atas padang..hehehehe... cikgu2 pun mmg emosi kalau atas padang nie...

aku n cik fadil rumah merah. thn lepas umah merah dapat nombor 2. tahun nie jatuh merudum ke tangga 3. takpela... tp hasil dr post mortem yg aku buat sendiri, daripada 3 kategori yg dipertandingkan, kategori lelaki bawah 15thn yg paling memberikan markah yg paling sedikit. sian... tak cukup produktif...

nikmati la gambar2 warga SMKL yang sempat di snap..

Ckgu Wilson, Cik Fadhil, Ckgu Kabun@Waqiyuddin yang bertindak sebagai Pegawai teknikal Kejohanan..
candid nie.. saperla yg suker amik gambar org tgh makan nie...???
Ntah apela yg jd smpai buruk benar muka tu...
Perbarisan umah merah. ok la, cukup seragam utk dapat no 1.. tp tak dapat lak.. naper ek? ada sebarang komen ? ermmmm
haa... jgn amik gambar aku..!!!!
nie la fesyen yg aku raser paling up to date kat SMKL nie.. camner la budak nie boleh terlepas dr kena tindakan disiplin ek? kalau tgk betol2, mata nyer ber eye shadow kaler itam & merah. kuku itam. ermmmmmmmm...
nie versi wanita lak. buat pengetahuan, 2 2 nie form 3.. lawa sangatla nie kot...

Ckgu Wilson & Cik Fadhil tgh berbincang tntang peraturan yg dilanggar dek bebudak.. batalkan je penyertaan dorang tu...
buat hiasan khemah. berbaloi tau.. dapat no 1 utk perhiasan khemah peserta.. hahahahaha
nie salah satu hiasannyer dalam khemah.. tajuk nyer 'The Pirate Bay'. jd hiasannyer kenala ada ciri2 lanun dan kapal2nyer... tp, lambang lanun yg aku cipta kena banned la...sedeyyyy..
harta karun yg dipamerkan... banyak juta jongkong emas nie...
Go Merah Go!! bendera tahun lepas yg masih dipamerkan utk menaikkan semangat atlet2..
nie lak syiling emas yg bergantungan kat pokok duit2..
khemah yg dilihat dr luar...

Khemah umah kuning..
khemah umah hijau lak
lagi umah ijau..
'Lanun2' tgh ready nak berbaris..
nie sherly namanya.. F5. belakangnya fahzri, F3. belakang lg, timothy, F2.. ready utk berbaris.
satu2nyer gambar aku ngan lanun2. kiri sekali, Rachel Leku,F5. ckgu Maradona, Bernado,F3. Cgku wilson, Baxter,F5. aku n kat depan, Sherly,F5.
nie umah ijau tgh buat tarian pom pom girl yg seksi2 & hot. dapat no 1 tu.. ermm..aku raser thn dpn aku nak buat ala2 Baywatch.. huhuhuhu
tgk tu, sumer bdk Islam yg ala2 tak sedar diri..
ada lion? huhuhu
Spongebob dan Org digi beraksi utk umah kuning.. dapat no 2.. bagusnyer....
umah merah lg..dorg tgh berlawan utk persembahan dpn pentas VIP.. agaknye, kalah sbb menonjolkan keganasan ke?heheheheheh.. tak raser camtu pun.. raser cam mempromote semangat melawan utk menang...ermmm....
dorg nie lg..alahai...maklumla, I kan umah merah..hehehehehe

HUNT FOR GOLD!!!
umah biru terus berlalu tanpa beri tabik hormat pun..sempoi sungguh...

aku ngan Jennily, student F5. besar sm cam aku jer..huhuuhu... time nie ujan. so aku dgn kreatifnyer mengenakan tudung dr plastik sampah..heheheh
nie bebudak yang still konfius nak buat ape lg kat khemah umah merah nie...
video
nie pulak acara utk guru, 4 x 100m. setiap umah ada 4org guru yg terlibat. aku tak terlibat sama. maklumla, bagi org2 dara yg lari.huhuhuhuhu... video nie babak cik fadhil yg hebat tgh berlari menuju ke garisan penamat.. pemenangnya mestila guru rumah merah yang diwakili oleh ckgu Maradona, Cikgu Phey suk Ling, Ckgu Anna Juliana n yang semestinya, Cik Fadhil kesayangan I...

tu jela utk acara sukan kali nie...

tata..

SAmbuTan HarI Guru BAHAgian LiMbANg 2009

3 Julai aritu, majlis sambutan hari guru bahagian limbang diadakan. awal pagi lg, kami guru2 terpilih dari SMK Lawas dah bertolak untuk menunaikan tanggungjawab kami sebagai ahli KOIR.hahahahahahah... macamla aku nie pandai sangat nyanyi...alahai....

nie adalah ala2 sequel ketibaan YB Panglima Amar Hj Awang Tengah, ADUN Lawas.. jd, alang2 aku ada peluang nak tgk muka dia nie, aku pun eager menunggu ketibaan YB nie..tp, sedikit kecewa bg org macam aku yg menyokong pemerintah nie bila aturcara yg tulis ketibaan YB sepatutnya 8.30 pg jd kul 9.30pg lak.. positive thinking, Heli dia abis minyak tgh jalan kot...kena benti kat pelantar minyak tgh2 laut isi minyak dulu... tu yg lewat sejam tu...





sharp 9.30pg, sampaila YB nie...Alhamdulillah..
org kenamaan disambut org2 penting..

nak amik gambar YB yg aku tak kenal nie tp dia jalan laju sangat, tak smpat nak snap.. dia sedar dia dah terlewat kot...
haaa...cepat YB cepat...
ni la keadaan dewan di SMK Merapok.. lebih kurang 20minit perjalanan naik kete dari bandar Lawas. sebenarnya, kalau tgk peta, dekat jer Merapok nie..tp disebabkan kekurangan kemudahan asas iaitu jambatan di sungai lawas, kenala pusing jauh utk menyeberangi sungai yg lebarnyer lebih kurang seratus meter jer..jambatan yg ada pun, utk sehala jer...kalau ada kereta dari laluan bertentangan, kenala kita benti tunggu dia lepas dulu...ermm..
YB sedang berucap. mungkin YB agak termengah kerana kelewatan, ucapan pun tersangkut2.. mata I pun dahnak terjatuh2..huhuhuh
Guru2 yg buat keje sendiri menghilangkan gemuruh sebelum start koir.
nie la cikgu Alexanda Ajon Tinggi, PK HEM SMK Lawas..
kontrol2...
nie cikgu Julkipli B Hj Tangah, PK 1 Pentadbiran SMK Lawas, Bersama isterinya Cikgu Nor fazila BT Ibrahim, Ketua Bidang Sains N Matematik SMK Lawas..
gambar signature bg aku..
lg signature pic..
YB berucap...

awal kami sampai di dewan SMK Merapok, awal juga kami balik.. maklumla, ari jumaat, kat sini, 1230 tghari dah agak lambat nak gie solat jumaat..jd, cik fadel menggesa aku yg sibuk nak snap gambar2 kat situ, aku pun memahami suami ku sayang nie... balik jom babe....

petang tu, kul2 ada pertandingan poco2 lak. kalau nak tau lebih lanjut, cerita n gambar ada kat blog delldellas. aku punyer gementar, sampai tak snap 1 gambar pn kat sana.. nasib baik cik fadel ada tlg snap... tq sayang...

malam tu, lepas maghrib, kul7mlm aku n cik fadel dah bertolak ke Dewan tertutup Lawas lak utk majlis makan malam sambutan hari guru tu... letihnyer... takder rehat langsung..
nie cikgu2 yg terlibat. belakang tu isteri YB yg datang. tp aku tak berape sure YB mane yg sampai.hehehehe
dr kiri, Asmawati, Norul Bariah n Nur herawati..cikgu2 SMK lawas..

nie suasana malam tu... acara ok. makanan tak berape ok tp kenyangla jgk aku nie..hehehehe..
pengakhiran majlis aku tak tau sbb aku balik awal, lepas dh kenyang. letih, ngantuk...alahai... lgpun, cik fadel tak sabar nk tgk cik federer tgh main lwn cik roddick.huhuhuhu..
nasib baik federer menang..ermmm

tata...

Tak perlu Disangkal lagi..

There was an error in this gadget
Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}