Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Monday, August 10, 2015

Pengalaman di 36 minggu Kehamilan

Assalamualaikum..

Kehamilan pada usia 36 minggu sangat mengujakan. Banyak yang berlaku. Lama sudah ditunggu. Terlalu banyak perkara untuk difikirkan. Nasib baik saya masih berkerja. Maka kurang masa untuk stress berfikir tentang kelahiran yang bakal menjelang..

Apa yang perlu dijangka pada bulan ke-9 kehamilan ni?

Banyak... Banyak kehamilan berakhir dengan kelahiran pada bulan ini. Minggu 36 menandakan bahawa kehamilan sudah tiba ke fasa akhir penyediaan bayi untuk beralih dari alam rahim ke alam dunia..

Tapi.. Adakah kita sebagai ibu sudah bersedia??

Saya memang sudah bersedia dari segi persediaan barang2 bayi.

1. Beg untuk dibawa ke hospital sudah lengkap.
2. Buku merah dipastikan berada dalam handbag setiap masa.
3. Barangan dan keperluan baby terutamanya ini kelahiran pertama dah lengkap..

Waktu2 ni saya rasa kritikal.. Badan minta rehat. Akal kata we need to do all the stuff sebelum baby menjenguk dunia untuk pastikan masa berpantang bebas daripada kerja-kerja mengarut.. Oo..mak.. Memang bersimpang siur dunia..

Stress Dalam Minggu ke-36.

Saya memang tertekan. Terlalu banyak perkara yang berlegar di kepala. Memikirkan adakah badan sudah bersedia untuk mengharungi detik-detik kelahiran nanti.. Adakah bayi sudah bersedia untuk berubah dunia daripada alam rahim ke alam dunia..? Apakah yang akan berlaku sepanjang proses kelahiran? Adakah bayi terlalu besar sehinggakan akan berlaku kesukaran dalam proses kelahiran? Adakah diri cukup kuat untuk melahirkan bayi secara normal? Adakah prosedur pembedahan akan berjalan lancar dengan masalah sy sebagai seorang pesakit slip disc?

Sejauh mana saya boleh kekal positif? Selama mana saya boleh terus berpegang kukuh pada tali percaya diri yang selama ini menjadi sandaran walaupun selalu juga tali itu regang dan genting..?
Dan bagaimana pula dengan insan terhampir yang juga menunggu-nunggu kehadiran insan istimewa amanah Allah ni?

Saya pun manusia.. Pernah tenggelam dalam lautan emosi. Pernah terjatuh ke lembah kecewa. Selalu tergelincir daripada landasan waras akal..

Kembali pada fitrah membawa banyak ketenangan. Tiada yang lebih baik daripada itu..

Di samping tu, berbual dan meluahkan perasaan kepada insan terhampir dan sahabat handai yang memahami juga salah satu terapi saya agar tidak terus hanyut di bawa arus emosi yang tidak stabil..

Dan, mohonlah doa ibu agar segalanya dipermudahkan.. Saya sangat percaya pada doa seorang ibu..

Orait. Jumpa lagi di catatan minggu seterusnya! Andai masih ada minggu lainnya..  :)

Tata

#ceritadelldaiadeia

Tuesday, January 6, 2015

Raif Gunting Rambut

Menemani Raif. Sempena musim sekolah yang dahnak buka ni. Menggunting rambut memang wajib..

"Raif nak potong biasa tapi layer." Aduss.. Macam-macam feayen rambut yang ada rupanya. Apa-apa saja Raif.. Janji pendek. Fesyen universal..

Encik Fadhil pun bergunting jugak. Rambutnya dah masuk dalam telinga.

"Potong no 4. Rata." Huhuhu.. Daku dengar saja.. No komen. I tetap sayang U walaupun U botak..hihihi

Petang ni itu saja kerja ku. Mak di rumah menunggu sekarelawan mengambil barang derma untuk diagihkan. Semoga semua mangsa banjir mendapat pembelaan sewajarnya..

Raif - anak sedara no 2..

Thursday, January 1, 2015

Promosi Gempak Januari 2015! VIVIX!!

Assalamualaikum..

Promosi Januari adalah Beli 6 percuma 1 dan Pek berKembar VIVIX.

Vivix yang menjadi pujaan ramai ini adalah satu produk hebat daripada Shaklee yang dipenuhi dengan komponen antioksidan yang amat diperlukan oleh badan kita.

Penawar kanser.
Anti penuaan.
Kulit cantik menarik.
Menjauhi penyakit.


Vivix telah dipadatkan dengan ramuan bertaraf bintang yang bermotifkan tinggi anti oksidan.
Setiap satu ramuannya berfungsi melindungi, memelihara dan memulihara sel-sel dalam badan agar kekal sihat, muda dan dapat menjalankan fungsi-fungsinya dengan baik.


Anggur Muscadine yang menjadi komponen utama. Sangat bermutu tinggi, bernilai tinggi dan mempunyai tahap hebat dalam bidang perubatan.

Lobak ungu adalah lobak yang paling tinggi carotina berbanding lobak berwarna lain.

Buah beri Elder, jarang dijumpai kerana tumbuh liar dalam hutan tebal. Mengandungi jumlah flavonoid yang mengagumkan. menjadi pengukuh pada sistem imun tubuh.

Berfungsi melawan penuaan sel-sel badan.

Dengan penjimatan hebat daripada Shaklee, dengan promosi BELI 6 PERCUMA 1, anda mampu memiliki VIVIX 7 botol sekaligus dengan penjimatan menakjubkan pada harga 6 botol!!

Jangan lepaskan peluang. Jangan biarkan penyakit melingkari anda sekeluarga.

Sayangi ibu bapa, berikan VIVIX.
Sayangi suami, sudukan VIVIX.
Sayangi isteri, hadiahkan VIVIX.

Tiada alasan untuk kasih sayang. Yang ada hanyalah usaha menyelesaikan segala kesimpulan..

Penawar kanser.
Anti penuaan.
Kulit cantik menarik.
Menjauhi penyakit.


HP : 016-9399240
FB @ Instagram : Lampu Kalimantang
1021374 ~ ProudSID Dayah
Fattah Zahab Enterprise






Sunday, December 28, 2014

ESP Yang Saya Suka

Assalamualaikum..
Salam sejahtera..

Nak kenyang? Nak Cantik Kulit? Nak tambah susu badan??


Cerita ESP arini..hihi

Kenapa ESP?


Apa yg bagusnya ESP ni??

Jom tengok..


Senang cerita, serba lengkap kan? 


Jadi, adakah gambar di atas menerangkan kepada anda tentang jawapan kepada pertanyaan kita tadi? 

Dapat kenyang?
Dapat kulit cantik?
Dapat susu yang meriah??

Alhamdulillah... Satu produk yang banya kelebihan.. Sape yang taknak kan?

Memang betol ke manfaat2 ESP ni?


Memang ramai yang bertanyakan kepada saya perihal ini.. 

Sebab bila melihatkan banner yang memaparkan pelbagai kelebihan ESP, seolah-olah hanya dengan meminum ESP, maka akan hilanglah segala gundah gelana kehidupan.. Taaakkk... Bukan macam tu....

Jangan lupa makan dan minum.. Nanti camne nak dapat segala vitamin lain yang diperlukan badan kan..

Set Gabungan ESP

ESP juga boleh digabungkan dengan supplements lain bagi memberikan kesan yang optimum..

Bagi menambah susu badan, anda boleh menambah ALfafa.. Bagi meningkatkan effect turun berat badan, tambahkan lecithin untuk membantu pembakaran lemak..

Yang lain? Rujuk banner di bawah ni..  :)


Tamatla al-kisah nak kenyang sambil mencatikkan kulit dan menambah susu badan bagi ibu yang berbaby kecil.. Insyaallah, ESP memang akan membantu kita mencapai target kurus dan cantik itu jika diamalkan secara istiqamah..

Dayah: 016-9399240
fb: lampu kalimantang

kita sihat, kita cergas, kita bahagia..

Saturday, December 27, 2014

GLA - Wanita - Kebaikannya


GLA.
  GLA adalah ramuan khusus yang membantu menyelesaikan banyak masalah kesihatan.. Pengalaman saya sendiri yg mempunyai masalah period yang tidak stabil, telah berjaya mengatasinya dengan pengambilan GLA, 2biji setiap hari..

  
GLA DAN WANITA
  GLA telah banyak membuktikan bahawa ia mampu membantu pelbagai masalah dalaman.. Bermula dengan kitaran haid yang tidak stabil, pengaliran darah terlalu banyak atau sedikit, PMS, excema, dan jerawat, GLA adalah asbab penyelesaian ini semua.
  Ternyata hasil yang telah banyak testimoninya ini telah melonjakkan nama GLA mengatasi EPO yg punya fungsi terbatas..
  Sudah semestinya, GLA adalah EPO.. Tetapi EPO bukanlah GLA.. Ini adalah kerana banyaknya nilai tambah dalan GLA yang memberikan kita lebih nilai kesihatan..

GLA DAN KITA
  Anda boleh mendapatkan GLA sendiri atau digabungkan dengan #SetSayaCantik untuk hasil optimum kecantikan kulit..
  Anda juga boleh menggabungkan GLA dengan #SetSayaKurus sebagai usaha kurus sihat yang mencantikkan..
  GLA sendiri bersama pemakanan sihat adalah minimum pengambilan untuk kesihatan dalam..


WANITA+GLA
  Hanya beli mana-mana set kecantikan dan tambahkan GLA untuk menikmati kelebihan dan harga istimewa daripada saya..

  Kelebihan lain akan menyusul.. Nantikan ye..


Love: Dayah
0169399240
Fb: Lampu Kalimantang



Collagen Shaklee - Kebaikannya

September's Entry


Collagen Senjata Saya

Collagen powder dari Shaklee merupakan produk buatan Jepun yang diekstrak penuh teliti daripada sisik ikan merah. 

Collagen berfungsi untuk menjadikan kulit lebih lembab dan tegang.Di samping itu, Collagen yg berkurangan seiring dengan pertambahan usia ini sering mengakibatkan masalah kulit berkedut dan sakit sendi. Mata yang makin lemah daya penglihatannya juga berkaitan dengan masalah kekurangan kolagen.

Maka itu, pengambilan Collagen bersama-sama Sustaine Release Vita-C dan Vit-E Complex with grape seed akan memberi kita manfaat bukan sahaja kepada kulit malah sendi-sendi dan sistem organ kita seluruhnya.. Antioksidan yang wujud dalam Vita-C memberikan kita manfaat 7biji oren dalam hanya sebiji tablet! 

Sempena promosi beli 6 percuma 1 bulan September yang jadi milik Collagen Powder ni,memang sesuai kita jadikn stok untuk kecantikan dan kesihatan.

Ada yang nak naik pelamin hujung tahun ni?? Anda lebih beruntung kerana punya masa dan kesempatan untuk memilik kulit dan wajah yang lebih bermaya dan berseri, di samping faedah kesihatan menyeluruh terbaik dari Shaklee!!

Izinkan saya memandu proses persediaan anda luaran dan dalaman, bagi memastikan segala sempurna untuk hari bahagia.

Jom kita!!

#setsayacantik
#wanitasihatcergas
#detoksemulajadi

0169399240~~Dayah

Tua... (Dari mukasurat Sebelah)

Mengapa tajuk tua hari ini?
Apakah tua itu? Apakah tua meambangkan umur? Atau perilaku ketuaan?
Hanya ingin berkongsi, tentang kesedaran yng tiba-tiba muncul, dalam suasana sejuk hujan lebat berserta angin kuat, dalam kelas sunyi PT3. Suasana yang nyaman,seronok mengimbau kenangan..
Dulu PT3 ini PMR. Terkira-kira, ntah berapa tahun dlu, saya yang duduk di kerusi di dalam dewan peperiksaan. Menghadap kertas soalan dengan penuh debaran. Soalan mudah segera dijawab. Yang sukar dibelek-belek. Yang memang takde idea ditanda dan ditinggalkan dahulu..
Kira-kira lagi.. Saya menduduki PMR pada tahun 1999. Terlintas di ruang mata, slip peperiksaan pelajar di atas meja. 1999!! Mereka ini lahir pada tahun saya menduduki PMR! Terus terasa tua!
Sempat tersenyum sendiri. ~~harap-harap tiada pelajar yang perasan cikgunya senyum sumbing sendiri!!
Saya sudah berusia 30tahun. Logiklah jika 15tahun dahulu, saya menduduki PMR itu.. Owwhh..memorinya terlalu banyak! Terlalu banyak kisah-kisah semasa peperiksaan yang jika dikenang kembali, memang boleh menguntumkan senyum paling manis dan masam..
Jika diingat kembali, di zaman awal remaja dulu,bila disebut tentang usia 30-an, memang saya akan terbayangkan seseorang yang sudah dewasa, dengan wujudnya garis tua,dan sikap tua itu sendiri. Mesti seseorang itu akan bersikap matang, boleh membuat keputusan terbaik, dan mempunyai keluarga lengkap yang bahagia.
Sekarang,saya sendiri berada di usia 30 tahun itu. Apa yang berlaku pada diri saya?
Saya masih rasa saya masih remaja.
Saya masih selesa untuk kekalkan keremajaan saya.
Saya masih bersikap kekanak-kanakan kerana itu punca keremajaan bagi saya.
Saya masih muda! Itu yang penting!
Tua itu subjektif.
Tua itu nombor.
Terpulanglah pada kita untuk mengisi nombor itu dengan subjek kesukaan..
Dan saya memang selalu terlupa nombor 3 itu.. ingatkan masih di nombor 2!hihihi
Seiring masa, pertambahan nombor disertakan dengan ilmu, pengalaman dan kematangan. Tidak selamanya remaja tetapi keremajaan itu perlu untuk mewarnai dunia kehidupan.. kan?
Wah..seronok topik ni..
Jumpa lagi di lain masa!
0169399240~~ Dayah

Saturday, July 5, 2014

Dipermudahkan.. Alhamdulillah..


Appointment di Klinik Fertiliti Hospital Ampang hasil sesi keguguran selepas raya aritu, menghasilkan satu lorong halus yang lurus buat saya.. Alhamdulillah..

Selepas 2 bulan lebih menjalani hidup selepas sebuah kehilangan, saya disuakan dengan peluang baru yang duduknya di hujung jari sahaja.. Mungkin ini hikmah saya mendiamkan diri selepas kehadiran miss P selepas miscarriage aritu kot..

Berjumpa dengan doktor after kejang punggung duduk selama 3jam (900-1210) dalam ekon sejuk klinik pakar tu, memang satu kejutan.. Dengan semua maklumat keguguran saya berada pada skrin, doktor masih bertanya.. Tapi dia tolong jawab jugak..hihi

Satu soalan yang saya tak menjangka Prof tu akan tanya, "Ada bawak balik kantung segala yang keluar aritu??" Waaaaa....rasa nak sembur air mata time tu... Saya terlupa doc!! Saya tak niat nak tinggalkan 'dia' kat situ......

"Takper..." kata doc.. Taktau apa rasionalnya dia tanya... takperla jugak kn...

Dan mereka (ya, 2 orang profesor, seorang lelaki, seorang wanita) menerangkan urusan IUI di sini.. Harganya.. Caranya... Owwhh....

RM1 bagi setiap ml ubat suntikan.
Dimulakan dengan 75ml bagi setiap hari selama 5 hari. Dimulakan pada hari kedua haid.
Hari berikutnya, datang ke hospital untuk scan dan tengok keadaan telor.. Sekiranya telah berkembang hingga 10mm atau lebih, maka rawatan diteruskan untuk 2hari lagi dengan jumlah ubat yang sama.

Jika dalam masa 5hari tersebut, telor masih berukuran bawah 10mm, maka dos ubat akan ditambah. Sehinggalah telor mencapai ukuran matang yang optima dalam lingkungan 20mm, maka prosedur IUI pun bolehla dijalankan..

Saya dah buat kira-kira mudah, kos IUI di sini mungkin hanya setakat separuh kos IUI kami yang pertama.. Semoga hasilnya ada nanti.. InsyaAllah..

--Cerita tahun lepas yg bersarang dalam draft.. Terlupa.. Patutla cari dalam entry, tak jumpe2 pasal ni..huhu

Nanti kita sambung citer TTC ni ye..


Belajar Demi Allah


Assalamualaikum...

Belajar demi Allah

Apalah yang kita ada.. Semuanya Allah yang punya...
Mana mampu kita menguasai semua sedangkan kita memang dari awal adalah ciptaan yang Maha Esa??

inilah contoh keajaiban ciptaan manusia yang tidak terjangkau dek akal manusia...

Apalah lagi yang kita ingin dustakan??


Sunday, November 24, 2013

Cuti Persekolahan..


Dah lama cuti bermula.. Tapi perasaan macam tak cuti jer.. Kenapa??

Al-kisah Cik Abg kena gi bertugas mengawas SPM.. Kerja hakiki.. Nak buat camne.. Jadi Cik Abang gi mengawas, cik isteri dok golek2 sorang2 kat umah.. hihihi.. tak produktif langsung..

Tapi, dalam pada tu, saya teringin jugakla nak meluaskan potensi diri.. tapi pelbagai halangan perlu dihapuskan terlebih dahulu.. Terutamanya yang dok bertenjek dalam diri ni haa..hihihi.. alaa... yang bermula dengan M tu la..hihihi

So, ape2pun, diri kita yang perlu diperbetul terlebih dahulu..hihihi


All the best all..
Love all..

Sihat Cergas bahagia..

tata

Tak perlu Disangkal lagi..

There was an error in this gadget
Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}