Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Friday, July 17, 2009

H1N1 DI LAWAS!!!!!!!! PLEASE ALERT LA WOIII!!!!

AAIII..... dengan tersebarnya H1N1 kat Lawas nie, bertambah lg la ketakutan aku.. bukan ape, dengan kemampuan dan peralatan perubatan yang tak seberapa kat sini, mmg agak susah kalau ape2 terjadi.. contohnya, hospital Lawas nie ada wad bersalin, unit kecemasan n beberapa katil utk kes2 tertentu jer... doktor nyer? sorg jer... hospital lain yg paling hampir? hospital sipitang, sabah jaraknya lebih kurang 40minit, hospital KK 3jam lebih, hospital limbang sejam 30minit, hospital miri lak lebih 6jam.. dan bg sesiapa yg mengetahui, nak gie limbang kena melalui 2 batang sungai yg memerlukan kita naik feri yg hanya berfungsi waktu siang jer... sebiji kete tambangnya rm10....jd, pilihan mana yg kami di sini ada???
nie la cth kg awat2 yg dah mencatat 1 kes H1N1.. student dr SMK Agama Limbang yg dihantar balik oleh pihak Sekolah or hospital..ntahla yg mana 1 yg betol...
nie pasar besar di lawas yg turut menempatkan pasar daging khinzir... takutla nak dtg sini dh...
nie pemandangan bandar lawas dr udara..takla besar tp cukupla kelengkapan...
ni 1 lg gambar...
alahai...dr 1999 lg H1N1 dah hidup dalam badan binatang haram nie....(rujuk wikipedia).. cuma baru ada manusia yg makan binatang nie yg terkena, yg mengjangkitkan kat org lain lak... Astaghfirullah.... kalau dh haram tu, haramla jugak... mmg tiap hukum dah ada hikmah disebaliknya.....geli betol aku tgk binatang nie..raser cam kena samak lak blog aku nie....eeeeiiiii
niela gambaran rupa virus yg menyerang dunia sekarang nie... tak cukup ngan pemanasan global skg nie, el nino la, banjir besar, ribut taufan, gempa bumi, wabak penyakit pulak dah, macam2 petanda..... sendiri pikirla kan......

tp, kita tgk catatan semua nie, kita buat persilangan, kebanyakan bencana semuanye bermula dr negara yg banyak menyusahkan negara Islam... negara apa? yg kata dirinya polis dunia tu la... kononnya bawak keamanan, tp sebenarnya bawak kehancuran dan kemusnahan.... Astagfirullah... MasyaAllah... semoga kita semua sentiasa dilindungi dan dirahmati... Amin... Insya Allah..

tata..

No comments:

Post a Comment

Tak perlu Disangkal lagi..

There was an error in this gadget
Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}