Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Tuesday, February 12, 2013

Cemburu dan Kecewa.. Jangan Salah Tafsir!!


Cemburu dan kecewa, ditafsirkan berbeza oleh Saya. Di dalam kamus, pasti maksudnya berbeza. Bagaimana pula dalam kehidupan kita? Apa perbezaannya? Apakah terdapat satu jurang yang besar untuk membezakannya ataupun ia hanya dibezakan dengan hanya sehelai rambut nipis?

Kadang kala, tafsiran ini sering mengelirukan diri ini. Apakah perasaan yang wujud dalam hati? Adakah ia sebuah cemburu, atau kecewa pada diri sendiri?? Dan ini selalu melanda.. Terutamanya dalam situasi berikut....

^^^     ^^^     ^^^    ^^^    ^^^    ^^^    ^^^    ^^^   ~~~

"Saya memutuskan untuk mengandung setelah tiga bulan berkahwin. Pada mulanya, memang kami ingin berbulan madu sehinggalah saya tamat pengajian, tetapi naluri ibu yang kuat mengatakan bahawa saya sudah bersedia untuk mengandung! Jadi, saya nyatakan harapan saya pada suami, kami berbincang dan bersetuju untuk memiliki cahayamata pada masa terdekat. Dan selepas period kali ketiga selepas perkahwinan kami, saya disahkan mengandung!! Hanya Allah je yang tahu perasaan kami berdua.. Saya eager dan tak sabar untuk memeluk bayi ini yang merupakan anugerah teragung buat kami berdua....."

"Tempoh IUD saya berakhir bulan November yang lalu. Dan saya dah selesai prosedur 'mencabutnya' sebelum kami sekeluarga bertolak ke Paris hujung tahun yang lalu. Hanya sekali saya didatangi period selepas itu, dan saya telah mula rasa loya-loya dan letih di awal tahun. Kerana telah berpengalaman selama tiga kali sebelum ni, saya tak susah nak mengagak bahawa saya telah hamil. Ini dibuktikan dengan ujian kehamilan yang saya beli di farmasi. Hujung bulan lepas (Januari) saya dah selesai check up dengan gynae dan saya dah sah pregnant 7minggu.."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jadi, apa perasaan saya bila baca luahan hati mereka nie???

Perkara pertama yang terlintas di hati ialah, "Ok, senang giler!!"

Yang kedua muncul pula, "Berlagak betol dorang ni..."

Lepas tu terfikir pula, "Kenapa dorang ni boleh senang-senang je, bila nak anak, terus dapat??"

Lagi, "Kenapa aku susah sangat nak beranak ni??"

Waahhh... Cemburu atau kecewa ni?? Perghhh..

Hanya pada Allah aku mengadu......

Tapi, selau jugak meluah perasaan pada kawan-kawan.. Ya, tanpa mereka, mesti stress aku menggunung tinggi... Macam time2 cuti macam sekarang...  *sigh*

tata

4 comments:

  1. sy pun ade kwn yg skg ni tgh pgnant same mcm sy. dia kawin 2010, then terus pakai implant katenye sbb nak habiskan master dulu.
    dlm hati i mase tu fikir, kalau dah taknak plan, ingat terus lekat time tu gak ke? mengenangkan diri sendri yg tak planing pun payah gila nak dpt.
    but she's lucky. dia cabut implant after habis master, few months later die pregnant.
    hm yeah some people are blessed that way, but we are blessed too ;) we are blessed in 'different ways'. dan Allah sentiasa ada rancangan terbaik buat kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.. Semoga rezeki kta akan lebih2 lg nnt.. :)

      Delete

Tak perlu Disangkal lagi..

Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}