Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Tuesday, September 25, 2012

Banyak Cerita!! (Makanan)


Banyak yang ingin diperkatakan, banyak yang ingin diluahkan.. Tapi kekangan masa dan idea menjadi pembatas.. Ceh, alasan nie pn ada??

1.    Saya 'terbeli' susu tepung Dutch Lady perisa coklat yg sesuai utk semua peringkat umur.. Demi supaya Saya tak jadi sahabat karib syaitan yg suka membazir kan, Saya pun rajin membancuh.. Yg best nya, susu nie boleh bancuh dlm air suam, dan tambah ais untuk jadi susu sejuk yg syoookk... Saya lg advance.. Kacau susu tepung dlm air sejuk kuar dr peti ais terus.. Mula2 gerun gak, tengok cm berketul jer susu tu... Tapi hasil kerjasama dari bicep dan tricep yg dipenuhi lemak nie, susu tu sebati gak.. Cik Abg pun suka susu nie..hihihi.. Taula, dia taknak Saya paksa minum susu kambing la tu.. Susu lembu suka lak ek..

2.   Bukan 1st time tp sebab dh lama tak buat, so jd cm seram2 1st time.. Apa?? Buat ikan rebus..huhuhuu.. Sedap makan ngan nasi panas tu.. Geng kn pulak dia ngan singgang.. Perghhh.. Tu pasal, gerai2 ikan singgang kt tgh2 KL tu selalu masuk melambai2 dlm otak nie..huhuhu


3.    After raya, dh tak penah lg buat kek.. Lepas kes pavlova Saya hangus dgn jayanya hanya selepas 30minit dok dlm oven.. Cit.. Saya syak temperature control oven tu dh nenong la.. Ada sesapa nk belanja oven kt Saya tak?? Mood membaking zero bila teringat pavlova yg cantik tu hangus..huhuhu


4.    Mak beli pemanggang ikan ajaib yg banyak dijual dek ejen2 berdaftar.. Tp, belum sempat pn Mak guna, Saya dh sambar bawak balik KL.. Ada ke patut?? Isk isk isk.. Anak apa la nie...


5.     Saya teringin nak makan Sushi right now.. kan bagus kalo saya ngidam, mesti 'orang' tu cepat2 je nk belikn kn.. Tapi, sbb bukan ngidam, dh seminggu Saya dok bebunyi, masih belum berjaya mengorek telinga itu..hukkss

Saya yang sukar rumit...

tata

No comments:

Post a Comment

Tak perlu Disangkal lagi..

Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}