Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Monday, September 14, 2009



Sesungguhnya, Ramadhan ini amat penuh dengan dugaan hidup.. Mataku yang selalu kuyu nie tetiba ternampak sepohon rambutan yg selama nie tak disedari kehadirannya di tepi lereng bukit sekolah ku ini..

So, petang tu, diriku mengajak Cik Abangku pergi mendapatkan rambutan tu utk bebuka posa.. sampai kt tempat kejadian, rupa2nya, pokok yg dilihat ketot tu rupanya dh melanjut tinggi.. Cik abang pun kol Cikgu Danson, mintak tlg bawak parang.. jadi, dgn ketereran cik abang ku mengait tangkai2 rambutan tu, bersama kehebatan cikgu danson memancas dahan rambutan tu, berjayala kami mendapatkan rambutan sedang merah ranum tu..


kelihatan cik Fadhil sedang mengait rambutan yg boleh dicapai..



relek dulu sayang??
inilah hasil kaitan... best22..


dah amik buah rambutan, cikgu danson ajak singgah umah dia dulu. tengoklah kebun sayurnya yg betol subur tu.. sonoknya tengok... bahagia nyer.... ada bendi, kacang panjang, kangkung n ubi kayu.. bestnyer.... jd, diriku pun mengutip sayur2..

panjangnya bendi nie..
kacang2 panjang yg hidup subur
Cik abang bersemangat menggunting kangkung..
seorang petani muda yg bersemangat melihat kejayaan rakannya..
Cikgu danson kelihatan dicelah2 pokok kacang panjang yg menjalar..

Hari nie, cik abang goreng spageti.. bestnyer air tangan cik Fadhil...!!! luv u more darling......
Makanan kami utk berbuka.. spageti goreng air tangan cik Fadhil, kacang panjang cikgu Danson, kurma tupperware, dan air mangga dan roselle cosway.. ermm... amat membuka selera..kembung perut I..
Spageti yg nampak simple tp sbb cik Fadhil yg masak, mmg sdp.. best2....

Arinie dapat berita yg Jumaat dh cuti.. alahai..sia2 beli tiket malam jumaat.. kalau tau, dah beli tiket malam khamis... hampeh betol la... nak buat camna.. naik kapal terbang tak sama cam merancang perjalanan yg dekat2 nie.. takle ubah schedule sesuka ati.. ceh..planning apa nyer..

tata

1 comment:

  1. Pergh!! sedapnya mutan tu. Mutan jenis anak sekolah ke? Pasal tumbuh kat kawasan sekolah, hehe.

    Pandai upenya cik padel masak spagheti ye. Pandai makan jugak..
    Kaklong aje tak berapa ler ngan spagheti ni..aduhai..susah ler tekak ni..hmm

    ReplyDelete

Tak perlu Disangkal lagi..

There was an error in this gadget
Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}