Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Saturday, September 5, 2009

Kejayaan Hari Ini...

Hari nie, diriku dengan rasminyer selamat memasak NASI KERABU!!!!!! hahahahaha....

macam biasa, resepi diriku dapatkan dari kekawan kelantan yg ada kat lawas nie.. (kredit utk Kak Ana & Rosliza, TQ a lot). jadi, dengan penuh konfiden, diriku mula turun ke dapor (xde tangga punn) start jam 1.30 lagi.. hahahahaha..

buat persiapan utk buat solok lada dulu.. pastu baru buat kerabu nya dan kuah tumisnyer... pastu baru potong2 ulam2nyer... tak lupa goreng ikan celup tepung..dan diriku melihat jam dah kul530.. lamanyer memasak... tapi, takkan jadi nasi kerabu nie tanpa suami TERCINTA.... kerana bantuan abang, siap juga nasi kerabu nie dengan jayanya...

di bawah nie soalan yg dah diriku tanya kat cik abang td, dan berserta jawapannya sekali tau..

Soalan 1
adakah nasi tadi sedap dimakan?

jawapan 1
sedap..

soalan 2
adakah lauknyer menepati citarasa?

jawapan 2
ok..

soalan 3
ada yang terlebih masin or tawar?

jawapan 3
sumer ok.. takde yg lebih or kurang..

soalan 4
akan rase malu tak kalau bagi kat kawan2 rase?

jawapan 4
ntahla.. tp bg abang ok dah.. kalau org kelantan taktau la..

soalan 5
nie jawapan ikhlas dari hati ker?

jawapan 5
ye la.. tak tipu..

soalan 6
betul? bukan semata2 nak jaga hati sayang jer?

jawapan 6
betul la.. bukan semata nak jaga hati...

hahahahaa.... nie betol2 tau.. bukan rekaan semata-mata... perbualan selepas perut dah dipenuhi dengan nasi kerabu.. best betol rasernyer.. raser rugi sbb perut dah tak muat.. patut kena makan lg.huhuhuhuh....

(NIE ADALAH AYAT2 KEBANGGAAN DIRI SENDIRI. SILA JANGAN ANGGAP KENYATAAN YANG MEMBESARKAN DIRI SENDIRI..SEMUA YANG DIPAPARKAN ADALAH SEBAHAGIAN DARI MOTIVASI DIRI AGAR LEBIH BERUSAHA GIGIH DI MASA AKAN DATANG.. CHAYOO!!)

So, ari sabtu nie berlalu dengan indah dan puas ati kerana hajat dah tercapai.. lepas nir boleh buat benda lain lak.. sebelum nie, tiap kali nak makan nasi kerabu, kena mintak Chik tolong buatkan. skg, dah pandai buat sendiri...huhuhuhuhu... bangga lagi...

tapi, abang ada cakap td, masak lama2 tapi makan kejap jer... hehehehehe.... biasa la tu bang... mana ada benda yg mudah utk sesuatu yg best kan...

hehe.. tata

No comments:

Post a Comment

Tak perlu Disangkal lagi..

There was an error in this gadget
Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}