Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Wednesday, April 3, 2013

Tempat Impian Untuk Honeymoon yangntahkalikeberapantah...


Entri kali ini ialah entri untuk TTC yang senasib sedestiny seusia dan se se se yang sama seperti saya.. Yela, bagi TTCians yang macam kita-kita semua ni, honeymoon adalah hanimun dalam erti kata yang bukan hanya honeymoon  atau bulan madu, tetapi lebih tepat dan lebih sesuai lagi adalah salah satu usaha dalam perjalanan TTC itu sendiri..

Melewati angka 5 dalam perhubungan sah sebagai suami isteri, tanpa kehadiran penyeri rumahtangga bukanlah sesuatu yang mampu diharungi oleh semua orang. Bohong kalau saya katakan, mata ini tidak pernah menitiskan air mata, atau hati ini tidak pernah terguris luka apabila pelbagai kata nista, soalan pertanyaan, umpatan dan jelingan yang datang dari pelbagai lapisan masyarakat yang tidak pernah mengerti permasalahan ini dari akar puncanya..

Saya amat memahami, bahawa mereka yang tidak mengalami permasalahan ini tidak akan pernah mengerti apa yang dilalui oleh kami, TTCians.. Namun begitu, cukup bagi kami, dengan layanan yang sama dan setaraf dengan pasangan lain yang punya keluarga, agar hati kami yang lemah dan rapuh ini akan terjaga keadaannya daripada sembilu luka yang sentiasa mengiringi segala usaha dan perjuangan kami..

Tiada masalah yang tiada jalan penyelesaiannya.. Dan bantulah kami dalam usaha kami untuk menyelesaiakan permasalahan kehidupan kami, dengan memberi sokongan dan bantuan sepanjang perjalanan, dan bukannya menambah segalan beban bara api pada kami.

Berbalik kepada cerita honeymoon  saya tadi.. membebel memang susah nak berhenti.


Krabi, Phi Phi Island, dan pulau-pulau yang sewaktu dengannya, memang tempat yang sentiasa masuk dalam mimpi saya untuk dikunjungi.. Usai melihat gambar-gambar seksi pelancong-pelancong di sana, saya rasa, memang sesuai la pulau tu untuk hanimun kot.. KOT??

Lebih dari itu, keindahan ciptaan Allah yang terhampar di sana ibarat menarik hati ini untuk terus lekat padanya, ditambah pula apabila rakan-rakan telah menceritakan pengalaman hanimun masing-masing yang memenatkan tetapi berbaloi untuk dinikmati di sana.. Aduhai..



Berpegangan tangan di persisiran pantai mesti syok kan?? honeymoon anyone??  

Ermm..

p/s: dah berjaya membeli tiket ke Tawau bulan Februari nanti. Alhamdulillah, insha Allah kalau takde aral melintang, sampaila kami ke sana.. 

2 comments:

  1. Wah.... Bestnya nk pi bercuti.... I rasa ni kelebihan those yg blum dikurniakan cahayamata.... Pi bercuti berdua n x perlu risau apa2 :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak perlu risau dan tak perlu bawa banyak barang! Seorang satu beg bimbit jer.. :)

      Delete

Tak perlu Disangkal lagi..

There was an error in this gadget
Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}