Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Thursday, April 25, 2013

Makan Sekeluarga.. Gambar?? Memang xde la..



Jarang-jarang sekali, kami sekeluarga besar dapat makan-makan bersama-sama.. lainla ada kenduri kendara kan.. Itu pun, tuan rumah pasti akan sibuk melayan tetamu.. Tak sesuai..

Jadi, kesempatan bertemu sepupu sepapat memang menggamatkan.. Usia yang memang hampir membuatkan kami sekepala dalam banyak hal.. Dan setelah lama tak berkumpul bersama, kami gamatkan kedai makan itu bak kedai itu kami yang punya..hihihi

PakLang (adik mak) punya 5orang anak. Hafiz (27), Zaim (26), Syakirah (23), Luqman (18) dan Syafiqah (17). Dorang adik beradik paling ramai sebab yang lain semuanya 3 beradik sahaja.. Yang ada malam itu hanya Hafiz+tunang - Marni, Zaim + isteri - Niza dan Syafiqah. Tambah Chik (adik lagi kepada PakLang) bersama Ayah Chik dan Ikmal Hijat (22), anak bongsu, selepas Kak Su (30) dan Athirah (26) yang tak dapat hadir kerana berada di Kuala Lumpur..

Jadi yang ada pada malam kejadia adalah seperti berikut:

Emak, PakLang + MakLang, Chik + AyahChik.

Saya + Encik Suami, Rusydan (adik), Hafiz+tunang - Marni, Zaim + isteri - Niza, Syafiqah, dan Ikmal Hijat..

Apa yang kami makan? seekor siakap seberat 2.5kg (!!!) yang Hafiz bawa dari Kuantan dimasak stim limau, Udang galah 35 ekor (menurut kata Niza yang dari pagi dok kat sangkar PakLang dok korek udang-udang tu dari bubu) dimasak 3 rasa dan tomyam.. Cukup?? Perghhh... Tambah nasi dan berjug2 jus oren sebab tomyam tu pedas giler! hihihi

Topik perbualan?? Macam2.. Daripada politik rekaan sendiri, hinggalah cerita perkahwinan yang akan ditempuhi Hafiz bulan Jun nanti.. Yang tua berbual dengan yang tua.. Yang muda dengan cerita yang muda. Gelak ketawa tak tengok keliling.. Isk isk isk..

Dalam pada tu, makanan selesai, perbualan bersambung hingga hampir jam 10malam. Nasib baik pelanggan tak ramai, tak perlu bangun untuk bagi tempat duduk pada orang lain. Sebab biasanya kalau malam minggu, memang tempat ni penuh hingga tengah malam..

Al-kisah itula, memeriahkan mood dalam diri, memikirkan bahawa hubungan darah itu amat pekat untuk dilepaskan sesuka hati.. InsyaAllah, kami amat rapat sejak kecil!!

tata

No comments:

Post a Comment

Tak perlu Disangkal lagi..

There was an error in this gadget
Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}