Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Friday, June 17, 2011

Sesi Pembetulan Novel Interlok~~

Al-kisah seorang guru,yg berhempas pulas dengan sesi pengajaran, selama 6 masa (240minit) out of 7 masa untuk ari Jumaat, lembik Akak... Tiap Ari Jumaat, is ari lembik, perlu amik coklat each interval, sebabnya kelas yg diajar pun, bukan sahaja kena ada volume extra tinggi, malah akal extra nakal, dan mental extra high..hahaha.. Kalau x, xle idup.. Xpe, so far, 2 of 3 classes, dh dpt dikontrol dgn jayanya.. Tinggal 1 kelas lg yg xdapat2 lg cikgu nie carik mana suis nk belajar dorg nie..huhu..

Bunyi loceng jam 12.30 tengahari, cikgu melangkah longlai, tu pun lepas jerit minta student ucap TQ, dan naikkan kerusi ke atas meja macam biasa.. Kena lak rebut turun tangga dengan students lain.. Kalau cikgu ngajar kt blok lain, sanggup cikgu tunggu sampai abes semua student turun, barula cikgu naik blok bilik guru tu...

Kali nie, xle lambat2, sebab kami ada "Gotong Royong Penampalan Pembetulan Novel Interlok". Jadi Saya pun cepat2 balik kelas, minum air basahkan tekak dulu, gie toilet dulu, baru dapat gie Bilik Miting di blok lain.. Sesampai Saya di sana, dh ramai cikgu yg dah start berkerja.. Saya pun cepat2 ambil tempat dan start..

Tampal bahagian belakang, menambah glosari kata..

Banyak jugak mukasuratnya.. Semuanya menggangtikan perkataan2 sensitif (bg saya, xdela racist or sensitif sangat pun..Cuma mgkin sedikit memalukan bg pihak yg terlibat kot..)
Ada tampalan berbetuk 1 perenggan sekali gus. Ada yg berbentuk 2 ayat sahaja..
Yang ni kudapan belas ehsan Mr John, PK HEM. Mr John sangat baik hati, dan sangat mesra alam.. Cuma BM dia tunggang langgang sket,,Sbb tu dia selalu ckp English..hehe
kak Siti Fatimah dan Kak Azlina tekun tak bersuara.. Memang pantas dorang nie buat keje.. Dorg dah siap, saya ada lg 20% xsiap...Hebat..
Nie Mr Lee, Bendahari PIBG. Selalulah dia kena ingat kan saya, "Cikgu Hidayah, kad Jogathon student U xhantar lg ya.." Atau "Cikgu Hidayah, ada lg 3 org student U yg belum bayar yuran kan.." hehehe.. Sangat dedikasi..
Nie Saya terketar2 nak menampal kertas stiker tu.. Lapar tau..Xsempat nk mkn..hehe
Kak Azlina tolong amik gambar sebab dia dah siap..hehe
Finally, siap 6buah buku utk ditampal.. Tiap cikgu dpt 6buah buku jer, tapi tu pun abis masa dlm 30-60minit tau.. Bergantung pd kepantasan menampal la..hehe

So, after fokus menampal, Saya ikut Kak Azlina makan2 di depan Shell Taman LenSen.. Abis makan2, borak2 dulu baru balik..
Kul5 petang baru bergerak balik..hehehe..Jalan dh jem, nasib baik masih ada parking utk kete saya..Alhamdulillah...

tata




No comments:

Post a Comment

Tak perlu Disangkal lagi..

Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}