Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Tuesday, August 17, 2010

Ke Poliklinik Lawas Sekali Lagi...


appointment dengan pakar ortho saya penuhi untuk mendapatkan rawatan lanjut.. Dr Prasad, from Miri General Hospital. Temujanji jam 8 pagi, saya sanggup lari2 dari kelas balik ke bilik guru, then lari2 lagi ke kereta n terus memecut laju menuruni bukit SMK Lawas untuk mengejar temujanji yang jam8 tu kan.. Alkisahnya, jam940 baru Doc sampai..Sakit ati x?? Isk, kalau saya tau, boleh jer saya masuk kelas lagi sampai jam 940 tu.. huhu

bila sampai giliran nama saya dipanggil, macam biasala, x-ray saya tu jd rujukan utama. ada jugak blood test yg sy kompius xreti baca.. (saya bukan doc, lupa lak..). Dan beberapa soklan ditanyakan, beberapa ketukan di belakang diterima, dan doc Prasad pun cakap, "Cikgu ya. boleh cikgu pergi buat MRI di private ke??" aduhai.. Wahai doktor, MRI tu ribu riban.. Kalau dapat claim kt insurance, cekak juga.. Tapi kalau xdpt, xke kes haru masa ekonomi dok meleset nie...

Saya pun dengan selamber membalas," Doc, mahal tu MRI tu.. Boleh buat kt goverment hosp x??" Diirngi senyuman paling menawan saya... Dia pun membalas.."ohww.. MRI ada di Sibu saja yang paling dekat selain Kuching.." hahahaha..Kn dah kena!! Lawas- Sbu mau makan sehari suntuk baru sampai ikut jalan darat tau!! hahaha

Setelah beberapa pendapat dan perbincangan, Dr Prasad cadangkan 1 appt lg dengan klinik spinal di Miri.. Terima jela kan.. Lagipun, utk diri sendiri gak.. Dan yg lg best, dia siap buat 1 offer lg, "Cikgu, U mau jumpe pakar O&G?? Ada klinik dia kan nurse??" hahahaha.. TQ Doc. Atas rekomen Dr Prasad, aku dh dpt jumper pakar O&G setelah 2thn aku dok tggu utk ditawarkan..huhu

Kesimpulan drpd cerita di atas, saya amat happy dengan perjumpaan dgn Doc walaupun dekat jam 1 baru saya dapat balik sekolah semula.. Yg penting, ubat tahan sakit & vitamin for neuro dapat bekalan utk 3bulan.. hahaha.. farmasian tu pn tgk berulang kali kad aku, nk make sure bukan saya nk menagih dgn ubat tu..hahahah

Saya gembira kerana kesakitan yg saya alami akan dpt di'discover' xlama lg..(lg 3bln daa..huhuhu)

tata

No comments:

Post a Comment

Tak perlu Disangkal lagi..

Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}