Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Thursday, November 26, 2009

Bersiar-siar di Esplanade Temerloh


Hari ni, selepas selesai urusan memasak lemang, kari kancil dan ayam kampung, daku pun bersiap-siap untuk merehatkan diri.. Tapi belu sempat daku membaringkan badan, Rusydan melaungkan namaku dengan kuat..

"Jom.. Kita gi Temerloh baiki pintu kereta mak. Dah tak boleh tutup pulak dah ni."

Alahai.... Daku pun mandi manda kejap(dalam 15minit jugak..), bersiap dan pergi ke Temerloh dengan tujuan untuk membaiki pintu kereta yang pemegangnya telah daku patahkan pagi tadi..huhuhu



Rusydan berbincang dengan Apek yang tengah membaiki pin.. Dahla kancil kecik, tersepit2 Daku tengok Apek tu nak buka pelapik pintu tu..
Ntah apa yang Rusydan khusyukkan tu... Nak belajar repair kot.. Nanti jadi lagi, boleh baiki sendiri..
Sempat lagi tengok kamera tu.... Perasan orang nak amik gambar dia la tu...
Ni la pemegang pintu yang dah terkulai kerana keganasan daku..hukkSS
Bandingkanlah kedudukan dan keadaan pemegang di pintu hadapan dan belakang.. nampak perbezaannya kan..?? hehehhe
Sian Hafeeza... Dalam kete tidur dah tadi, kena kejut sebab nak baiki pintu. Sempat lagi sambung baca dalam kedai nie..
Buku nie Daku yang belikan sebagai hadiah.. Setiap kali balik kampung, daku memang akan bawa sesuatu untuk dorang 3beradik.. Kali ni, buku sorang satu...harap2 dengan adanya buku ni, minat membaca dorang akan bertambah..
Membaca ke tidur tu?? hehehe
Nie la kesan keganasan Daku terhadap pemegang pintu tu.. nampak kesan patah tu?? isk isk isk
Nie pulak adegan dalam kereta semasa tunggu Kak Suri datang nak hantar Raif dan Hanaan untuk dibawa pulang ke Chenor.. Sebab dia banyak keje lain lagi nak buat...
Bagus2....


Al-kisah cerita, Daku teringin nak bergambar di Esplanade temerloh yang nampak cam kiut miut tu.. Daku pun buat permintaan khas pada rusydan agar terus ke sana.. Sampai jer, parking memang penuh. Nasib baik ada jugak reserve untuk kitaorang..(ye ke??) So, bermulalah aksi orang Chenor yang eager tangkap gambar kat Temerloh...huhuhu
Susah nak atur budak2 nie.. maklumla, jarang bergambar dorang nie..
Berdiri pun tegak jer...
belum panas lagi nie sebenarnya.. Jurufoto pun tak dapat aura lagi..huhuhu
AHAH!! I like this pic.. Nasib baik Cik Raif nie pandai menyengihkan dirinya... tapi nampak lak separuh badan si Rusydan..huhuhu
Muka takut sebab belakang dorang tu dah tebing Sungai Pahang.. Dahla air tengah naik melebihi tempat berjalan di bawah tu, buat aku risau jer...
Nampak tiang yang dalam air tu? Sebenarnya tu tempat jalan2 yang dah dinaiki air..
Harap2 dorang nie akan menjadi anak2 yang dapat memajukan bangsa dan negara satu hari nanti...
Pokoknya ala-ala Winter Sonata..huhuhuhu
Di sisi Bandar Temerloh yang menjadi tempat mencari rezeki dan berjalan2....hehehehe
Nice pic..!!
Pencahayaan yang diharapkan akan menjadi best bila diedit nanti...
Dah sampai masa nak balik.. Rusydan dukung Hanaan.. Raif still nak main2 lagi. Takpe, lain kali kita datang lagi..
Jom BALIK!!

tata

2 comments:

  1. Anak-anak K.Tie pun, seronok pergi jalan-jalan di Esplaned Temerloh ni, Terutama Faiz yang berumur 3 tahun tu. Sampai boleh hafal eja TEMERLOH TU. Daia orang Pahang ke Sarawak ?

    ReplyDelete
  2. Saya orang Chenor. Abang dok Temerloh. Kat Sarawak keje jer..hehe

    ReplyDelete

Tak perlu Disangkal lagi..

There was an error in this gadget
Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}