Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Saturday, August 8, 2009

Perjalanan ke Miri..

Perjalanan ke Miri nie dibuat sempena Kursus bTN dan Induksi aku mula 9-28hb Ogos nie... jadi, perjalanan 5jam nie pun bermula kul 9lebih pg, tp singgah sekolah dulu, amik barang.hehehe...

So, ini rentetan perjalanan semasa aku tak terlelap.. sian cik fadhil drive sorg2.. aku lak ngantok sangat. semalam pun, tengah ngemas2 barang, terlelap gak.. aparaa....

Nie la Pos Imigresen brunei Kecik di Labu.. kecik jer pos nyer...
Nie lak dari atas feri dari Brunei kecik nak ke Limbang.. best jadi kete nie.. feri pun dapat naik selalu..hehehehe
nie dah samapai ke Limbang..nak menuju ke Sempadan Limbang-Brunei besar dah nie.. tengok tu.. jerebu teruk...
haaa...kan dah kata...jarak penglihatan maybe dalam 1 km je nii...(anggaran sendiri)) indeks udara tak bagus betol..
lagi bukti udara yang tak sihat di Borneo nie..
takut aku nak drive dalam cuaca camni.. so, cik fadhil jela yang drive... chayoo sayang...
cik fadhil berposing bersama abang imigresen di Kuala Lurah, Brunei
nie pos imegresen kat Kuala Lurah la.. simple betol...
cik fadhil tersenyum girang....
nie kat Sungai Tujuh. teruk sangat2 jerebu nya.. selama nie aku kat Pahang tak pernah alami kejadian penuh dramatik nie.. nak samapai ke Miri baru berpengalaman rupanya...heheheh
pembakaran hutan rupanya....
nie la jambatan ASEAN.. kena bayaran tau.. RM 10 utk sebuah kete.. panjangnya macam jambatan Sultan Hj Ahmad Shah kat Chenor tu je.. lg kecik jambatan nie.. alahai org2 Chenor... bersyukurla kita takyah bayar tol utk jambatan yg besar tu...

Pos imegresen kuala Lurah
nie kena jumpa Kastam dulu.. tp ktaorg bawak baju jer... jalan terusss...
lama la pulak menunggu giliran dalan jerebu nie...

Cik Fadhil tengah khusyuk tgk muka sendiri dalam cermin basar kat depan tu...
Welcome To Sarawak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! maksudnya Miri la tu...
Nie Imegresen Malaysia lak.. kecik gak... bersimpang siur..

jerebu di Jambatan ASEAN lg...

teruknya...macam tengah ujan lebat kan....???kena bukak lampu besar camnie..
rupanya hutan terbakar teruk... pakcik tu tgh pantau petugas bomba yg padamkan api..
tanah gambut, bila terbakar, mmg susah nak padam... teringat time tanah gambut kat Pekan, Pahang terbakar aritu.. teruk gak jerebunya...
banyak bekalan makanan dorg... selamat menjalankan tugas..!! tq kerana padamkan api!!
lg pekerja di sepanjang jalan ynag terbakar..
teruknyer asap.... takutnyer aku.... jauh gakla perjalanan yg diselaputi jerebu tebal nie...
sebahagian tempat yg dah dipadamkan apinya... betol2 dah takder api ke tu? ermmm
nie hutan yang daH SELAMAT DARIPADA api yang membakar..
nie masih lg berasap.. sian pokok2 nie..
kaki aku yg dahnak kejang sebab dh dekat 5jam dok dalam kete..
roundabout kat Miri.. Bandaraya Miri yang gah dalam jerebu...huhuhuhuuh
Pemandangan dari atas Hotel Mega, Miri.. pemandangan bandaraya...
Nie hotel Imperial, Miri. Bangunan paling tinggi kat sini setakat nie.. berape tingkat? taktau la pulak...hehehehe


nie surau kat sini. ada kat atas tu, sungai Miri la..

tu la perjalanan yang meletihkan yang dilalui utk menunaikan kewajiban berkursus utk melengkapkan pengesahan jawatan aku nie... semoga segala kesusahan yang kami lalui akan terbayar dengan kejayaan melalui BTN dan Induksi yang indah, menyeronokan dan memperoleh kejayaan yang mengujakan... InsyaAllah....

kul2.30 9.8.09 petang nie, aku akan memulakan BTN terkurung tanpa laptop dan handphone.. sampai khamis jer.. so, no pic la kan... ermm... ok la.. doakan aku dan cik fadhil akan berjaya mengharungi kedua-dua kursus nie dengan 'flying colours' ek..

tata..

No comments:

Post a Comment

Tak perlu Disangkal lagi..

There was an error in this gadget
Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}