Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Wednesday, November 7, 2012

Cuti Dah Dekatttt!!!!!!


Kalau 2-3 thn lepas, 2mggu sebelum cuti, dh sibuk kemas2 beg baju utk balik kampung. 
Dalam planner dh penuh agenda2 jalan2 Malaysia..
Syoookkk..
Tiada kaitan dgn penceritaan di atas..

Tahun lepas, untuk kali pertama, cuti akhir tahun dipenuhi dengan agenda di sekolah.. Mengawas SPM.. Macam tak ikhlas, tapi perasaan ok jer.. Lg syok, gi mengawas waktu pagi, petangnya berdua-duaan dgn en suami. Sampaiiiiila malam... Gie merempit keliling KL.. Gie downtown tiap2 malam.. Kalo malas masak, makan kt luar jer...hihihi

Jln2 dgn famili mmg syok.

Tahun nie, senario berubah lagi.. Tiada sudah tugasan mengawas SPM.. Namun begitu, tiada juga perancangan awal untuk berjalan2 cuti2 malaysia.. Why??

Riuh rendah, mendamaikan..

Sebaik saja cuti bermula, Saya dan suami akan bertungkus-lumus bersama-sama adik saya, untuk mengemas dan menyusun, mengangkut dan memindah, barang2 kecik dan besar dalam rumah kami sekarang, ke rumah baru.. Rumah sewa juga, tetapi lebih selesa harap2nya..

Pakaian2 yg memang macam famili anak 10 punya gaya, akan disumbat ke dalam 2beg besar kesayangan, 2bakul plastik dan 1 bakul jarang2.. Kena asingkan jenis baju terus, nie baju formal ke sekolah, nie baju jejalan, nie baju kt umah, ada baju en suami utk main bola dan lain2 kategori kecik2.. (pepaham sendirik ek)

Tu belum masuk bab2 buku2 yg selambak(kata cikgu kn).. 2 rak buku kami yg kiut miut tu mmg xmuat. So, mmg kotak jd penyelamatla.. Nk angkut dari tingkat 5 masuk kereta? hahaha.. Tu kerja Rusydan dan en suami..hhihihiii..

Jadi, cuti ini sudah ada juga plannyer, iaitu mengemas rumah..hihi..letih dan boring, tp kalo bukan kita yg buat, takkan nk suh jiran lak ek..hihihi.. Fobia pindah2 umah nie sebenonya.. Maklum ler, thn 2009, 2kali berpindah, penatnya masih ada sisa2!! hahahaa

Apa2pun, famili en suami dh siap plan nk ke Melaka. huhuhu.. Kemas2 umah, gi melaka tetap ikut.. Peluang jejalan jgn dilepaskan..hihihi.. So, goner? Apa plan anda seme??

tata

No comments:

Post a Comment

Tak perlu Disangkal lagi..

Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}