Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Tuesday, May 15, 2012

Medan ~ Hari 3

Awal pagi di Danau Toba tidak seperti yg dibayangkan.. Saya membayangkan cuaca yg sejuk ala-ala Cameron Highland..kuikuikui.. Rupanya sepanjang malam Saya tidur tanpa selimut, dan mandi pagi dengan air sejuk!! Haa..Memang melampau lemak2 kt badan ni tau.. Tapi, bilik hotel tanpa aircond dan kipas, mmg kurang selesa.. Nasib baik badan mmg letih amat..Jd lena je tidur hingga ke deringan alarm yg pertama..hehe

Keluar bilik, barulah syok menghirup udara nyaman Danau Toba.. Aman...

Arini, famili kami bertemakan kaler biru.. Seme pakai baju biru ada dotdot..Kecuali yg lelaki la kn..


Saya dan Hani, yg tak boleh dilepaskan berjalan sendiri.. Ada jugak budak kecik nie terjun dalam tasik tu.. Nauzubillah...
Syok dorang nie mandi.. makngah pun telan air liur, bebudak apatah lg ek..
Bergambar kenangan sebelum balik..
kami sekeluarga ~ Mood biru+putih....
Cik Kak nie, kaco je Saya nk posing ngan van beso nie..huhu
Selamat tinggal Hotel Toba dan Danau Toba.. Ntahkan dapat bertemu lagi.. (Tak larat rasanya nak mengharung 5-6jam perjalanan dari Medan ke Toba dengan keadaan jalan yg tidak cantik...)

Perjalanan kami diteruskan menuju ke Medan semula.. Plan asal kami akan ke Berastagi namun nasib tak menyebelahi kami apatiba malam tu, hujan lebat telah menyebabkan tanah runtuh di Berastagi.. Jadi jalan ditutup.. Aik.. Ujan ker? Apasal Saya tak sedar pn?? hoooooo.. Tidur mati??

Perut dah mula berkeroncong pd jam 12tghari kerana nasi goreng masin breakfast hotel Toba td dh abes dihadam dan selamat dimampatkan dalam usus sepanjang perjalanan td.. Kami pn singgah di RM Iga-iga.. Tgk dekorasi dia, memang tempat feveret ramai nie kot...
Haruslah Saya memesan Iga-Iga Penyek Ayam dan air Jus Alpukat!! Lebih kurang macam nasi ayam penyet ngan jus avokado la..hihihi.. Abang saya tempah air terung tomato.. Tau tak air apa tu?? Alaaa....Macam buah CINTA yg kita boleh jumpa kt Cameron tu...

Pilih menu dh lama... Tunggu makanan lg kejap dr tunggu pilih menu..hehehe
Tu dia.. Iga-iga Ayam Penyet.. Makan sampai kenyang... Kang membuta lg dlm van..
Hanaan tak boleh dok diam dah..Nampak playground kt tepi restoren tu..Alahai..Dahla dia bukan sihat sangat pn..Macam2 tau..


Suasana best, makanan best, jus alpukat lgggla beeeeesttttt....
Baju nie memang sama..Saja beli sesama..hehehe
Makngah, Feeza dan Tok..
Memula pelik jer Saya tgk bekas nie disusun banyak2 gini.. Ada air sket, ada potongan limau nipis (jeruk). Rupanya utk dijadikan air basuh tangan...Disertakan sekali ngan set hidangan masing2...
Abang pn nk posing depan kedai jgk.... :)


Teruskan perjalanan ke medan.. Sambung tidur.. ;P



Ye..Gambar2 di atas adalah gambar dalam sebuah kedai yg hampir tutup.. Tp banyak jgk tangkapan kt sini.. Saya beli telekung buat mak mentua, Kak Ipar (Kaklong), dan Hanaan (sangat comel telekong tu...). Dapatla sehelai sutera corak utk diri sendiri(nk buat raya kot..) Semua nk cepat2 sebab dh letih.. Ari lak ujan lebat.. Sempat jgk rembat fridge magnet ngan beg kecik 2bijik..Cik Abang fadil beli keychain, fridge magnet(lg byk dr Saya)dan pen.. Saya dh xlarat nk tgk..Sbb duit dlm purse dh nipis.. Budget ditetapkn oleh cik abg fadil tu..Tp dikeluarkn oleh Saya..huhu..


Sesampai kt hotel, sekali lg ketua rombongan hilang tak dapat dikesan!! Adooiii...Susah2..Badan letih.. Beg besar dok dlm stor.. kunci bilik saper nk amik?? Menyusahkan..
Akhirnya, Kak Suri(kak iparku) merangkap bidan terjun pn, buat muka tak malu, gie mintak kunci kt receptionist tu.. nasib baik dorg sporting, kami pn dpt bilik lepas dekat nk 30minit jgk dok pusing2 kt lobi hotel..tp beg baju xle amik lg, sbb resit ada kt ketua rombongan..Aduhai..terpaksala mandi, dan pakai semula baju siang td untuk keluar makan malam pula...

Si budak kecik nie ada baju tidur spare..nasib baik..Cik Abg Fadil lak pakai baju tidur malam semalam..Alahai...
Hani sangat comeeelll....
Napa Hani nanges???  al-kisah, susah plk nk gi makan sebab kena amik van sewa lg..Aduhai.. Masing2 kedekut duit nk bayor tambang..Hampeh betol dorg nie.. Last2, amik 1 van, suh dia ulang alik bawak gi makan.. Tiba2, dh letih ngantok bosan dok kt lobi tu, barula sampai ketua rombongan.. Dan bgtau bahawa hotel ada shuttle van utk hantar gi makan..hampeehhhh....


Kedai makan nie siap ada penyambut dengan payung lg.. ujan lebat time nie..


Makanla kami beramai-ramai.. Sebab dh tau tentang aturan nasi padang nie, kami pn dh siap asing2kan lauk mana nak makan, lauk mana suh dia amik semula..Air pn minum air kosong je..jimat konon..Tp last2, masing2 order macam2..terutama meja sebelah..Sabor jela..tukang bayor Abang ku sorang jer..Ntahla..Kalo pandai buat muka toyer tak peduli, mmg murah rezeki ker????
Cik Abg Fadil eager dpt makan nasi padang lg di Medan..

Dh siap makan2, dh bayar ratus2 ribu, kami pn pulang semula ke hotel dan tidur nyenyak.. (Sekali lg, ekon bilik kami sangat bersopan santun, tiup angin sepoi2 jer...Saya tidur tak pakai selimut dan mandi air sejuk jer  pagi tu!! nasib2..)

Tamat sudah cerita hari ke 3 kami di Medan.. InsyaAllah, satu siri penghabisan untuk Jalan2 medan je lg..

tata

No comments:

Post a Comment

Tak perlu Disangkal lagi..

There was an error in this gadget
Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}