Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Tuesday, September 21, 2010

Saya dan Diri Saya jua..


Kisah arini (21 Sept 2010), gie Poliklinik Lawas utk appt jumpa pakar O&G. Temujanji kul10, saya gie la kul 9.40, lepas abis kelas. Tup2, tunggu punya tunggu, kul3 lebih baru dpt jumpa doktor...

Nie nk citer kronologi perjalanan hidup saya hari nie sahaja...

5.00 am : Bangun dah. Iron baju kurung.. Dan benda2 yg patut dibuat sebelum gie sekolah..
6.35 am : Bertolak ke sekolah. Arini ada assembly.
8.20 am : Ke gelanggang utk kelas PJK. Budak yg bawa baju PJ, kami bagi peluang main2 sblm minggu depan nk buat ujian SEGAK. Yg tak bawa lak, saya ajak borang main Pisang Goreng..
9.30 am : Pelajar dilepaskan balik ke kelas dan rehat. Saya pun naik ke bilik guru untuk ambil kad klinik, dan terus menuju ke klinik ngan cik abg fadel. cik abg fadel drop saya kt poliklinik, dia gie balik umah ambil surat penempatan pertama kami untuk dihantarkan pada pengetua untuk urusan pertukaran..

9.40 am : Mendaftarkan diri di kaunter. Dapat giliran number 31, nombor semasa, 6. hahaha
10.20 am : cik abang fadel datang. Dia taknak datang amik saya lagi dh lepas nie so saya kena gie anta dia balik sekolah dulu, pastu saya drive sendiri kete balik ke poliklinik nie..
10.40 am : sampai poliklinik semula. Makan ubat 'prolapsed disk' saya nie dulu utk menjamin nerve kaki saya nie tak mengganggu.. nasib baik ada Reader's Digest..
11.30 am : Dah ngantuk tahap takle tahan dh. Dah tersengguk2 jugak. Terpaksala jalan2 ambil angin..
12.00 pm : Dapat borak2 ngan sorang akak kepada student. Celikla sikit mata.. dia nombor 30.huhu
12.15 pm : Sesi klinik ditangguh hingga 1.15 pm. Alahai..Nak balik umah dulu la.. sempatla tido dlm 20 minit then makan megi kari..huhu

1.50 pm : Baru sampai semula ke klinik dari rumah. cik abg fadel dh tunggu utk ambil kete dan balik umah..
1.55 pm : Penyeksaan menunggu bersambung lagi..
2.45 pm : Saya merasmikan khatam reader's digest edisi Sept yg menemani sejak pagi td..

Akhirnya...

3.15 pm : Nama saya dipanggil.. tapi baru check tekanan darah.. Berjumpa semula dengan kakak student td.. jumpa cikgu Kasturi jugak..
3.25 pm : Berjumpa dengan Doc yg xtau pun namanya.. Tanya2 sket, check2 sket, scan2 sket, ok.. Husband xde masalah. Rahim+ovari xde masalah. So, makan hormon utk stabilkan period jela..
3.55 pm : Sesi ngan doc berakhir. Gia amik ubat kt farmasi dengan pegawai farmasi yg kerek hampeess..
4.05 pm : Balik bersama cik abang fadel yg dh tunggu kt depan klinik..

p/s: Ada ustazYazid & Cikgu Ambran jugak, hantar isteri masing2 utk check up..Nasib baik abg fadel sy dtg amik td. kalau x, saya sorg jela yg mcm anak dara, doing things solo2 jer kt sini..huhu..xpe, kt sini, dh biasa cmnie ok..

Esok ada appt kt unit fisioterapi lak. Dah 4kali gie, ajak cik abg fadel temankn, dia xnak. So anggap, esok dia xnak jugakla kn.. Kita gie sendiri.. pandai drive kn..Bawak moto pn pandai..Naper nk depend pd org jugak.. kn...

ok, 2 entries in 1 day. ok la tu.. jangan muntah bila baca nie..

:)
tata

1 comment:

  1. Hello Daiadellas, I was at Ummi's place noticed your very nice callsign and busybody over.
    Love your beautiful pictures here. Looks like you pretty busy with work.
    Anyway, you have a pleasant weekend and keep a song in your heart, Lee.

    ReplyDelete

Tak perlu Disangkal lagi..

Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}