Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Friday, July 23, 2010

House - Taub - Thirteen


Menonton HOUSE Khamis lepas, membuatkan Saya tertanya2 sendiri.. Jika saya ditakdirkan bertemu dengan seseorang yg amat sinikal seperti House, adakah saya akan dapat bersabar seperti mana yg dilakukan oleh Cuddy??

Jika saya menjadi Rachel yang bersuamikan Taub, yang bercakap manis berjanji setia di hadapan tetapi masih curang walau dah beberapa kali kantoi, akan wujud lagikah perasaan sayang terhadap suami tercinta??

Dan sekiranya saya ialah Thirteen (nama sebenar dia saya lupa), seorang yang menghidap penyakit yg tidak dapat disembuhkan, hanya menunggu masa untuk diri menjadi tidak berdaya dan hilang upaya diri, masih adakah sisa2 ketabahan dalam diri untuk meneruskan hidup dengan sempurna sebelum menutup mata??

Saya mahu menjadi seorang Lisa Cuddy, yang sentiasa bersabar dengan karenah rakan sejawat.. Saya mahu menjadi seorang Rachel yang akan sentiasa setia, menyintai dan menyayangi suaminya dalam segala keadaan yang mendatang.. Dan saya amat berharap, untuk menjadi seorang Thirteen, yang amat tabah mengharungi hidup dalam keadaan diri yang menunggu masa untuk kembali...

Ya, kita semua mengharapkan kesempurnaan.. Dan kita hanya mampu merancang dan berharap, hanya Allah yang berkuasa menetukannya...

tata

No comments:

Post a Comment

Tak perlu Disangkal lagi..

Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}