Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Monday, October 1, 2012

Memberi, Menerima



Kata2 mutiara bersinar berkata, 'Banyakkanlah memberi kerana lebih banyak kita memberi, akan lebih banyak yang kita terima..'

Tapi Saya kata, ' Memberi pun kena kena pada tempatnya..' h0h0h0hooo

Bukan apa, Saya terfikir, apakah yg berlaku pada saat dan ketika ini, adalah kekhilafan Saya di masa dulu..  Adakah Saya amat kurang memberi, hinggakan pada waktu ini, sangat sedikit yang Saya terima?? Sesungguhnya, Saya memerlukan motivasi diri untuk terus berdiri...

Saya perlukan:

1.   Kepercayaan terhadap diri sendiri yang mampu melakukan apa2 sahaja yg dikehendaki.

2.   Motivasi diri yang tinggi untuk terus melakukan kebaikan dan kebajikan tanpa mengharapkan balasan.

3.   Kesabaran yang utuh agar bisa terus menjalani hidup yang penuh cabaran ini dengan sebaik mungkin..

4.   Dan mungkin Saya perlukan semula bentuk fizikal Saya 5-10 tahun lepas, agar perkara kini takkan berlaku lg... Dah lama, dan memerlukan keazaman yang tinggi, tetapi demi sebuah survival terhadap kecintaan Saya, mungkin Saya sudah patut mulakan lama dulu...


InsyaAllah, Saya berazam.. Hanya Allah tempat Saya mengadu. Hanya Allah yang memahami...

Sesungguhnya yang buruk itu akibat kekurangan Saya sebagai hamba yang tak pernah lepas dari berlaku salah...


tata

No comments:

Post a Comment

Tak perlu Disangkal lagi..

Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}