Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Wednesday, June 20, 2012

Alhamdulillah.. 1st check-up..

Yer.. Malam semalam, 20/06/12, Sy dh selamat kembali buat check-up untuk memeriksa tahap kesuburan.. Kata nak anak kn.. Kali nie, Saya pilih untuk pegi kt Klinik Pakar swasta jer.. Lebih pantas, selesa, dan banyak ongkosnyer...hohohohoooo

So, xdela sepantas mana pn.. Al-kisah, dh ramai yg buat appointment mlm tu, so menunggulah giliran ke-6 Saya ketika tu.. Lama jgk tapi redha jela.. Br 1st time la katakn... Sambil menunggu, tgk berita, tgk2 keliling, ternampakla sorg wanita seiras seseorang.. Cik Abg taip dlm sms, bajet2 xyah ckpla kn, tunjuk henpon jer kt Saya, dia taip "Orang sebelah kiri ni mcm Siti Saerahla..Cuba Sayang tgk..."

Oo...Ajak gosip rupanya Cik Abg nie..huhuhu.. Saya pn dengan berhemah, cari peluang nk tgk, oohh,mmg mcm serupala!! Dh ada baby kecik n sorg dlm lingkungan 2thn kot.. yela tu, dia la tu kot..huhu..Malasla nk buat jakun sgt, smpai nk bertanya bagai kn....hehehee

Tunggu lg turn... Dia pn panggil nama masa jam 940mlm.. Masuk jer, Dr Suriati sangatla peramah... Salam2 dulu, n review beberapa maklumat yg penting.. Buat ultrasound dan penerangan lg..

Overall, sistem fizikal xde masalah.. Cuma ovari nampak cm besar sikit dr biasa, menunjukkan mungkin ada simptom PCOS, ini dikuatkan lg dengan bebulu lebihan yg wujud lebih dr biasa..kihkihkih... So doc kt, PCOS xde rawatan.. Yg boleh, ialah rawat simptomnya saja.. so, pilihan yg Saya ada, buat rawatan kesuburan untuk kurangkn simptom PCOS tu.. Oooo...Saya paham...

Jadi skg, kena tggu period dulu, baru amik darah pd ari ke-2, dan amik clomid untuk galakkan perkembangan telur(ovum).... Tunggu lg.. Takde maknanya nk cepat2 bila berkaitan dengan masalah gegini ek...

Setel ngan Doc, tggu receptionist panggil untuk bil.. It goes.. RM5 utk pendaftaran. RM50 consultation. dan RM50 untuk ultrasound.. Telan air liuq jap.... Tapi mmg dh ready amount sekitar tu, so tarik jer note2 RM50 tu dan bayar.. Selesai...

P/S: Saya sekadar ingin berkongsi serba sedikit perjalanan TTC Saya, dengan rakan2 semua.. Semoga ada yg boleh mendapat manfaat daripadanya.. Usaha dan tawakal, doa dan harapan, InsyaAllah...
Oh ya, Saya pilih Klinik Wanita Suria, Alam Damai untuk pemeriksaan dan rawatan kali nie... :)

tata

2 comments:

  1. InsyaAllah, semoga berhasil..aku ade ramai kawan yg ada PCOS..nnti kalau nak tau or share pape juz email me k =)

    ReplyDelete
  2. salam.. terjumpa blog ni masa cari no phone klinik dr. suriati :)
    saya pun patient dr. suriati sejak 2006.. saya pun ada masalah PCOS..
    alhamdulillah.. bulan 4 ni insya'allah menunggu kelahiran permata yang ke-3 ..")

    so skarang macamana perkembangan treatment? atau ada ada rezeki orang baru?
    semoga terus cekal dan tabah mengharungi treatment2.. dan semoga dipermudahkan semuanya.. amin..

    ReplyDelete

Tak perlu Disangkal lagi..

Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}