Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Saturday, October 5, 2013

Realiti Kehidupan..


Saya inginkan hidup yang penuh ketenangan dan kebahagiaan..
~~ Yang saya dapat ialah tekanan penuh seatmosfera di tempat kerja yang sehinggakan badan sendiri menunjukkan protes walau jiwa cuba kekal tabah dan sabar.. Bila badan dah protes, tonsil pun bengkak dan demam pun datang...

Saya inginkan jalan lurus yang mudah dilalui..
~~ Yang saya hadapi ialah jalan raya penuh sesak setiap masa dengan sikap pemandu yang hanya memikirkan diri sendiri tanpa melihat pada keperluan dan keutamaan orang lain jua..

Saya inginkan kehidupan penuh warna warni..
~~ Kenyataannya hidup ini penuh warna kelabu dan putih...

Jadi mengapa kita harus tewas dalam permainan duniawi?? Sedangkan kenyataannya kita hanya merancang.. Dan sebenar-benar perancang adalah Yang Maha Esa.. Hanya Dia mengetahui segala yang baik dan indah untuk kita..

~~ Mungkin tekanan itu membantu melonjakkan prestasi di tempat kerja..

~~ Sikap kurang ajar pemandu kenderaan mengajar saya agar lebih bersabar dalam menghadapi karenah pelbagai manusia..

~~ Dan mungkin warna kelabu itu sebenarnya jauh lebih cantik daripada warna merah menyala atau kuning terang...

Jadi, moh la kita kembali mengimbangkan kehidupan agar lebih teratur dan tenang, lebih mudah dan memudahkan, juga moh la kita warnakan hidup kita dengan warna-warna rakan-rakan sekeliling...

Moh kiter!!

tata

2 comments:

  1. entry yang menarik..sesungguhnya kehidupan saya pun mcm saudari,.sampai de masa saya terus tertanya2 mengapa perlu saya mengejar segala kehidupan yang duniawi ni..tapi jawapannya perlu, agar saya dapat mencari keredhaan Allah..insyaallah..moh le kite sama2..

    ReplyDelete

Tak perlu Disangkal lagi..

Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}