Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Monday, September 26, 2011

DSRL~~Keperluan atau Kehendak??

Entry tentang keinginan hati ini.. Tentang kegilaan ingin mengikut trend, dan semestinya, kegilaan untuk melunaskan desire yg meluap2 untuk turut sama menghasilkan gambar2 yg indah dan menarik, untuk kepuasan diri sendiri..

Yang utamanya, saya sangat cetek pengetahuan dalam bab2 fotografi nie... So, hanya ada jeles dlm diri bila orang dok usung kamera beso2, sendiri ada Canan kompak 3tahun lepas.. tp tu jgkla peneman setia semasa di Borneo dulu.. Kenangan Terindah tu...!!
Ini menjadi keperluan, apabila kita berkemampuan dan memerlukannya untuk meneruskan kelangsungan hidup kan..? Tapi dalam status hidup saya yg kais ujung bulan dapat gaji, kais tengah bulan poket kering tunggu hujung bulan semula nie, Saya rasa, ia hanyalah satu kehendak yg masih boleh ditangguhkan sehingga sampai masanya kelak..

Saya masih xdapat menyesuaikan diri dengan kehidupan bandar yg serba mencabar, dan kehidupan dekat dengan kampung yg memang mencabar.. Mungkin saya perlukan family dan money motivator, untuk kembali terus berada dalam trek hidup yang betul dan lurus, tak tersasar ke jalan2 yg sesat dan tak diredhai.. ceewahh...

Hajat untuk buat buku perancangan keluar masuk duit @ buku tunai sendiri punya masih xkesampaian.. Oohh..bukan sebab banyak masalah luaran, cuma sendiri yg masih lembab mentafsir kepentingan menabung untuk seorang perempuan dalam keluarga.. Isk isk isk.. Bukan menabung dalam tabung katak tu... Yg tu, anak2 bolehla diajar begitu..huhu

Dulu masa kecik, Saya memang kedekut. Abang saya kata, saya akan jadi orang kaya sebab saya sangat kedekut.. Tapi skg?? Adakah saya yg paling sikit simpanannya?? Ntahla...

Till then..

tata

No comments:

Post a Comment

Tak perlu Disangkal lagi..

Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}