Mukasurat Extra

Terjalinnya Ikatan..

Daisypath Anniversary tickers

Jom Main klik-klik-klik

Followers

Sunday, May 19, 2013

HSG Test Saya yang lepas..


29 April yang lalu, saya menghadiri dan memenuhi temu janji saya dengan Dr Fatimah yakin di Pusat Pakar Tawakal , Jalan Pahang.. Untuk menjalani ujian HSG yang saya nanti-nantikan tu..

Jam 1.00 petang, saya terus keluar dari perkarangan sekolah, memecut selaju dan secepat mungkin untuk sampai ke sekolah, yang mana Cik Abang menunggu untuk ke hospital bersama-sama.. Sahabat yang berjanji untuk pergi bersama-sama tak dapat menunaikan janjinya kerana ada komitmen lain yang lebih penting.. Tak apa.. Peluang untuk berduaan dengan suami lebih baik kan..

Jalan sesak teruk. Maklumla, waktu rehat pejabat kan.. Saya ambil masa hampir 40minit untuk sampai ke rumah daripada sekolah!! Biasanya, perjalanan itu hanya 20minit atau 10minit jika jalan tak sesak!!

Jam 2 tiba, masih berada di atas jalan raya sedangkan saya sepatutnya berada di unit radiologi pada masa itu.. Menangis dalam hati...  T__T

Jam 2.15, baru berjaya mendapatkan parking dan terus bergegas masuk ke hospital, mencari kaunter jabatan radiologi.. Nasib baik masih belum lewat benar, kesejukan menggigit sementara menanti nama dipanggil pada jam 2.45 petang.

Prosedurnya agak menakutkan.. Seolah-olah sekali lagi berbaring di meja pembedahan walaupun saya tahu, mesin itu adalah mesin x-ray.. Dengan baju hijau, belakang terdedah berbaring di atas katil besi yang sejuk amat, nasib baik mereka sudah biasa bertugas, memberikan saya sehelai selimut buat penghangat diri..

Debaran menanti ketibaan doktor untuk melakukan prosedur agak menggerunkan. Pembantu doktor datang untuk memberikan taklimat ringkas proses x-ray, tanpa memberitahu prosedur secara lengkap..

Setelah ketibaan doktor, prosedur pun dimulakan.. Masuk satu alat, masuk alat yang lain pula, masuk lagi.. Aduhai.. Penuh perut hanya tuhan yang tahu.. Seyakin boleh, saya berzikir memohon kelegaan dari Yang Maha Esa, agar diringankan kesakitan yang saya rasai ini..

Beberapa kali gambar x-ray ditangkap, sebelum dan selepas cecair dye dimasukkan.. selesai itu, saya diminta menunggu lagi selama 30minit untuk gambar seterusnya.. Terus menunggu dalam keadaan berbaring lurus amat tidak selesa... Demi ujian ini, saya redhakan...

Senak yang dirasakan masih terasa hingga petang hari.. Namun begitu, untuk menceriakan hati saya, tekak yang teringin makan nasi kandar dilayan oleh cik abang.. Oohh.. terasa amat disayangi.. Kemudian kami menonton wayang pula.. Sakit perut hanya bersisa apabila tiba di rumah..

Keputusannya positif.. alhamdulillah.. Dan perjumpaan dengan Dr Suria juga positif.. Boleh meneruskan prosedur IUI pada bila-bila masa sahaja.. Alhamdulillah.. InshaAllah..

p/s: Masih belum dapat memutuskan, bila untuk meneruskan prosedur IUI itu.. hati masih belum lurus dalm hal ini..


tata



6 comments:

  1. Smg Allah permudahkn usaha kalian berdua, amin... :-)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah... chayo dayah!! aku excited nk jadi auntie!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cit, nk jd auntie, gi carik anak sedara!! kalo anak aku, ko nk jadik bibik tak?kompiden sket aku..hihi

      Delete
  3. insyaallah dayah...aku doakan ada rezeki utk ko n hubby..

    ReplyDelete

Tak perlu Disangkal lagi..

Pink Diamond), url(Pink Diamond), auto;}